Ik heb een iBookje en er is een probleem. Ik vermoed dat de interne harddisk niet goed werkt. :( Hij doet het nog wel, maar hij maakt mijn iBook zeer instabiel en traag. Nu kon ik vanochtend een complete kopie maken met SuperDuper naar een externe Firewire harddisk.
Deze firewire schijf heb ik “opstartschijf” gemaakt en tot nu toe is alles wel stabiel.
Ik heb het iBookje de komende twee weken nog hard nodig, dus op zich is dit wel een oplossing…
Ik ben geswitched sinds februari, en dus nog relatief onervaren verder…
Mijn vragen:
- Is het nu zo dat mijn iBookje alleen vanaf de firewire schijf werkt, en de interne harddisk niet meer “aanraakt” ? (Bij windows is er veel kans op verwarring in zo’n geval… )
- Hoe compleet is zo’n SuperDuper kopie eigenlijk? Ik merkte een verschil. Als ik vanaf de interne harddisk het “adres book” opstartte, raakte mijn ibook echt instabiel. Na twee minuten strandbal staren verscheen het adresboek eindelijk met de adressen die ik erin had gezet.
Nu, vanaf de firewireschijf start het adresboek meteen, maar zonder de adressen.
Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Ik kan natuurlijk de interne harddisk wissen om duidelijkheid te scheppen, maar ik vind het erg rigoreus nu. :?
(het gaat om een iBook G4, 1,2Ghz, 768mb, 60gb harddisk, OS-X 10.3.8 )