iBook ja of neen?

Ik had voor dat ik mijn PB 12" had (sinds november2003) een Pentium2 systeem thuis.. maar die is meteen gedemonteerd en nooit meer gebruikt.. Ik doe alles met mijn Powerbook, of het nu mail checken is of zwaar grafisch werk.. En als daar een groter scherm voor nodig is hang ik mijn 19" IIyama scherm eraan.. Ik hoef dus niet zo nodig een desktop, al zou een sneller G5 wel prettig zijn bij echt heftig grafisch werk...

Ik heb ook beide: desktop (17" iMac) en laptop (12" iBook).

De iBook is mijn persoonlijk ding geworden, altijd bij me, alle mails, adressen, agenda, enz. erop. De desktop is voor grafisch, videobewerking, archief, itunes-library, etc. Deze scheiding is vanzelf ontstaan.

Het fijnste van een laptop is misschien nog wel draadloos internetten. Als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer terug. “Waar zit deze acteur nog meer in?”-> iBook open-> imdb-> antwoord op je bank. Luxe went snel :slight_smile:

Ik heb op dit moment alleen een iBook en ik mis m'n ouwe desktop bakken helemaal niet. Nadelen zijn er zeker, want desktops hebben een groter toetsenbord en scherm en zijn beter uitbreidbaar, maar voor wat ik ermee doe is een iBook ideaal. Ik ben lekker mobiel. Ik kan waar dan ook muziek componeren, arrangeren en netjes uitwerken. Ik heb een complete mobiele studio. Ik kan overal internetten en m'n administratie bijhouden. En ik kan waar dan ook Windonezen de ogen uit steken. Laatst nog, was er een stomverbaasd dat ik m'n iBookje gewoon dichtklapte en 'm later weer openmaakte en alles er nog bijstond alsof er niks gebeurd was.

Jààà Neoguri, dat is precies wat ik ook vaak doe, goed hè, die IMDB!! :P

[quote:70c2c09b6f=“colpolyp”]Nou wat een hoop reacties zeg! Gelukkig kan je dus ook je mail syncen.[/quote:70c2c09b6f]
Niet helemaal, het is niet te sync-en met iSync of zo, maar op de eerder genoemde manieren kun je je mail admin. aardig gelijk houden.