ibook met losse speakers mogelijk?

Even snel een idee dat ik had;

Kan je op een iBook gewoon alle koptelefoons met minijack aansluiting aansluiten? Dan kan je dus ook kleine externe boxjes aansluiten op de iBook of niet? En dan bedoel ik niet die dure pro speakers, maar gewoon oude pcboxjes ofzo. (Ieks :roll: )

Jur

Ja, waarom niet!!! Ik heb hem ook al gebruikt met pc boxen, alleen apple boxen zijn mooier.

Weet iemand of er een soort van verloopplugje bestaat voor die Apple Pro Speakers? Volgens Apple passen ze alleen op de iMac G4 en PowerMac G4 en dat duidt erop dat die dingen een afwijkende aansluiting moeten hebben. Maar er is meestal wel een oplossing als een apparaat een vreemde aansluiting heeft. Daarom wil ik weten of dat ook hier geldt want ik wil graag die Apple Pro Speakers aansluiten op een iMac G3 en een iBook. Het zijn gewoon goede betaalbare speakers van het topmerk Harman/Kardon en ze zijn nog mooi ook...Alleen die aansluiting... :?

De PowerWave van Griffin mischien ? http://www.griffintechnology.com/

joe

Thanks! Dan zal de zaak zeker werken! Zelfs op een PC...Ik weet alleen niet waar je hem in Nederland kunt kopen. Maar daar kom ik wel achter! Ik had alleen nog een laatste vraag. Weet iemand of die iSub Subwoofer van Harman/Kardon (die je los kunt kopen of met die soundsticks) ook op een PC werkt? Naast mijn Mac staat er ook een PC en ik heb weinig zin om twee keer speakers en woofer te gaan kopen. Het probleem met de Apple Pro Speakers is nu opgelost door de Powerwave te gebruiken die Jandc aanraadde. Ik weet alleen niet of die iSub ook op Windhoos werkt. Dat ding schijnt een USB-aansluiting te hebben, duss. Wellicht weet iemand of er ook drivers voor de PC bijzitten, als je die nodig hebt... 8)

Weet iemand missschien uit ervaring of je apple pro speakers - ondanks dat apple aangeeft dat ze voor g4's bedoelt zijn - kan aansluiten op de (900mhz) iBook? En dan niet van 'theoretisch mogelijk', nee: harde getuigenverklaringen en ervaringsdeskundigen aan het woord graag!

Jur,-