iBook mic

Heb zopas een 14" iBookje aangeschaft nadat mijn trouwe PB G3 mij verlaten heeft.......... Is even wennen. Hoe zet ik b.v. mijn microfoon dicht als ik iTunes afspeel? Op de Bronze zette ik de ingang op line-in, maar dat heeft een iBook niet.....

help!
& tnx

Ik heb ook een 14" iboekje maar bij mij word de mic pas geactiveerd als ik hem door het 1 of andere aplicatie aanspreek....Strange!

Roblo, hoe ontdek je dat je microfoon open staat? Rondzingen?

zet je speakers aan en tip op het gaatje van de microfoon.....je hoort het vanzelf

waarom moet die mic uit? in GB heb ik nog wel eens last van rondzingen, maar in iTunes? lijkt me sterk.

dank je Mendoza, maar je lost een probleem niet op door de behoefte aan een oplossing in twijfel te trekken....... :P De microfoon is overigens door onduidelijke oorzaak afgeschakeld, en ik ga speuren naar een bruikbare usb - audio interface.

Heb je geen andere apps openstaan die je Mic open zetten? Het kan namelijk niet dat die uit zich zelf gaat werken.

[quote:b9c74cdc50="roblo"]dank je Mendoza, maar je lost een probleem niet op door de behoefte aan een oplossing in twijfel te trekken....... :P [/quote:b9c74cdc50]

maar waarom moet hij nu uit? ik kan daar nog steeds geen reden voor verzinnen . . . .

Heb je systeemvoorkeuren>geluid al geprobeerd?? :mrgreen:

De microfoon staat pas open als een bepaalde applicatie hem open zet.

Als je alles afsluit, behalve iTunes, zou de microfoon dicht moeten staan. Is dat niet het geval en hoor je hem nog steeds als je er op tikt, dan klopt er iets niet!

Wat gebeurt er als je alle applicaties afsluit, behalve iTunes?