ibook, mogelijkheid voor een extra firewire poort ?

Is het mogelijk om mijn ibook uit te breiden met een extra firewire poort ? Ik bedoel dus geen hub , maar een echte aparte firewire poort.

De huidige firewire-poort (400) is niet krachtig genoeg om 3 randapparaten tegelijk aan te sturen.

Ik denk het niet. Als het iBook zou zijn uitgerust met een PCMCIA slot dan was er vast een mogelijkheid om daar een extra Firewire kaart in te steken. Maar bij mijn weten heeft een ibook zo'n slot niet. Het 12" exemplaar in ieder geval niet, en de 14" uitvoeringen volgens mij ook niet.

Hier stuit je dus jammer genoeg echt op een beperking van het iBook. :cry:

Nee, dat wordt een hub... Maar je hebt ook hub's met een aparte voeding en dan kan je wel meerdere apparaten er tegelijk aanhangen zonder dat je in de problemen komt qua stroomvoorziening.

Je kan laptop’s nooit uitbreiden, behalve via een PCMCIA slot (CardBus) maar die hebben de iBooks niet (voor zover ik kan nagaan iig…)

Bedankt voor de tips , maar een hub is geen oplossing, ik bots op de limiet kwa data-bandbreedte. En dat gaat een hubje niet oplossen.

En idd, een 12" ibook heeft geen PCMCIA slot :frowning:

Had veel liever gezien dat een ibook 2 firewire-poorten had, en maar 1 usb 2.0 poort.

[quote:4fa64e8374="kubrick2001"]ik bots op de limiet kwa data-bandbreedte.[/quote:4fa64e8374] je wilt zeggen dat de iBook zijn firewire te zwak is om 2 firewire dingen te besturen? Dan moeten dat toch wel zeer straffe dingen zijn...

[quote:6efefc8f71="Jello"][quote:6efefc8f71="kubrick2001"]ik bots op de limiet kwa data-bandbreedte.[/quote:6efefc8f71] je wilt zeggen dat de iBook zijn firewire te zwak is om 2 firewire dingen te besturen? Dan moeten dat toch wel zeer straffe dingen zijn...[/quote:6efefc8f71]

Ik heb een firewire audio kaart traveler en ben van plan om een PowerCore Firewire te kopen. Op enkele forums heb ik al gelezen dat deze combinatie teveel bandbreedte van je firewire slot vereist, en dat je beter 2 aparte firewire sloten gebruikt. En dan wil ik nog een externe schijf kopen, maarja, die kan ik ook via usb aansluiten.

Misschien kan ik best eerst een Powermac kopen.