iBook naar iPad eerste generatie

Voor een ziek familielid ben ik bezig met het bewerken van zijn levensverhaal in iBooks author. Het boek bevat nogal wat film- en fotomateriaal, naast veel muziek. Inmiddels zit ik aan ongeveer 850 MB en daar kan niets vanaf. Ik krijg het boek ook prima op mijn iPad Air2. Helaas lukt het niet om het boek in iBooks op de iPad van de eerste generatie binnen te halen. Ik heb het geprobeerd via Dropbox, maar het boek komt niet voorbij de laatste hindernis, het converteren naar de app zelf. 850 MB is ook erg groot voor een boek, maar desondanks zou ik het de zieke heel erg gunnen zijn eigen iPad met iBooks in te schakelen. Weet iemand een handige manier om dit toch voor elkaar te krijgen of is de nieuwste versie van .iba niet compatible met de eerste versie iPads?
Hartelijk dank voor het meedenken.

Kan je dat via email of airdrop versturen? Of gaat dat niet.

Bedankt voor je reactie. Airdrop gaat niet lukken want het is een iPad eerste generatie. Het probleem is niet zozeer het versturen, maar het openen. Daarvoor heb ik de iPad een hele nacht door laten werken. Helaas zonder resultaat.

Kan je dat via itunes doen?

Ook dat heb ik geprobeerd, maar daarmee kom ik zelfs minder ver.

Probeer je het .iba bestand naar de iPad 1 te krijgen of heb je vanuit iBooks Author eerst geëxporteerd naar een .ibooks bestand? Dat laatste is namelijk zoals het zou moeten.

Probeer eerst eens een klein bestandje, als dat lukt kun je het grote bestand misschien in delen knippen.

Als iBook Author-gebruiker van het eerste uur ken ik uiteraard het verschil tussen .iba en .ibooks. Wel aardig dat je met me meedenkt om een oplossing te vinden. Ik denk dat de grootte van het bestand een belangrijke rol speelt. Mijn eerste Ibook ‘Fietstocht naar Rome’ is ook zo groot en destijds -2012- waren er ook opmerkingen over het moeilijk downloaden in de iPad. Maar dat is vier jaar geleden. Ben bang dat de nieuwste versie van Ibooks Author documenten veroorzaakt die, vooral als ze zwaar zijn, niet door de iPad1 meer kunnen worden gelezen. Als het anders is, verneem ik het uiteraard graag.

Klein bestandje werkt wel. Nou nog even bedenken hoe ik het boek in drie delen kan opsplitsen. Mijn dank.

Sorry @ckafe, wilde het even zeker weten omdat je het in je eerste post over het .iba bestand had. Helaas staat het ‘Apple-IQ’ niet vermeld bij de leden hier :wink: Denk dat je gelijk hebt, dat de iPad zich verslikt in zo’n groot bestand…

Het wonderlijke is dat ik het boek wel via iTunes op mijn eigen oude iPad1 kan krijgen en niet op precies hetzelfde exemplaar van de patiënt.

Daarom heb ik de andere iPad naar fabrieksinstellingen teruggebracht -waarmee uiteraard de hele inhoud werd gewist- vervolgens iBooks oude versie geïnstalleerd en het gewenste boek van 883 MB eenvoudigweg via iTunes erop gezet. Kwestie van harde maatregelen dus.
Allen bedankt voor jullie tips
Groeten, janmac.nl