iBook netwerk samen met win98

hallo,

ik heb een hoop bestanden op pc die ik graag op m’n iBook zou krijgen. in de pc steekt een 10/100 ethernet en de iBook heeft er ook zo één.

• Heeft er iemand een concreet idé over hoe dat ik m’n bestanden overgezet kan krijgen ?
  • Ik heb ergens iets gelezen van een soort direct connect met de PC via z’n ip nummer ?
  • Moet ik voor het ‘netwerk’ een cross cable gebruiken ?

mvg

michael

Heb het ooit ook geprobeerd, maar is niet gelukt.. Win98 ziet een mac simpelweg niet (in tegenstelling tot WinXP - ze hebben daar dus nog wel iets verbeterd bij MS) . Ga maar eens zoeken hier op het forum, maar je zult volgens mij overal hetzelfde antwoord vinden. Mocht je een poging willen wagen, dan is een crosscable wel nodig, maar handiger is een USB kabel tussen de twee systemen. Of zoals ik het uiteindelijk gedaan heb; met een stapeltje cd's.

Geklets, het gaat goed met Win98! Iig ziet een Mac een Win98 pc wel.

Crosskabel is NIET nodig met modernere Macjes.

USB kabel is zonder extra software NIET geschikt voor netwerken!

Lees eens Mac Help op je Macje; en ga in dit forum op zoek, o.a. hier!

:oops: :oops:

had de sticky niet zien staan, sorry…

Crosscable is wel nodig voor een pc naar mac connectie.

[quote:d0141f6e92="Oppie"]Iig ziet een Mac een Win98 pc wel.

Crosskabel is NIET nodig met modernere Macjes.

USB kabel is zonder extra software NIET geschikt voor netwerken!
[/quote:d0141f6e92]

Inderdaad, de mac ziet de pc wel…maar andersom? Misschien lag het aan mijn systeem…
USB-kabel ook niet gebruiken als netwerkkabel, enkel om bestanden over te zetten! Maar ook daar is bij win98 een driver voor nodig.

Maar inderdaad, hier bestaan al ettelijke draadjes over (inclusief eens sticky). Slotje?

[quote:f515a184b5="SleeveZipper"]Crosscable is wel nodig voor een pc naar mac connectie.[/quote:f515a184b5] Nee! Onnodig.