iBook of eMac ?

Mijn vraag vraag is: welke mac moet ik kopen volgens jullie onder deze voorwaarden:

• Onder de € 1200
  • Hij moet in mijn kamer ‘passen’. Ik heb hier momenteel zo’n gigantische pc staan en dat is te groot voor in mijn kamertje. Dus dacht ik aan een iBook (12’) maar aangezien ik daarstraks gelezen had dat een eMac beter was…
  • Ik zal de computer voornamelijk op mijn kamer laten (als ik ga voor de iBook neem ik hem mss wel eens mee naar buiten ofzo, maar dat is geen verreiste).
  • Owja, Mac mini is geen optie omdat mijn scherm aartslelijk is.
  • Enkel nodig voor iTunes, office, msn en veel surfen.

Wat denken jullie? eMac? iBook?

Graag je mening… Volstaat de iBook als pure pc? Is de eMac compact genoeg?

Edit: Owja, de pc die ik nu heb is idd uitgerust met Windows, dus ik Switch! :lol:

Ga voor de Ibook

Je zult zien dat je je computer anders gaat gebruiken
met wireless kun je surfen in bed, bad en keuken
op de tv stoel en op de normale plek

en ga gewoon voor de 14 inch
laat die euros rollen, wees geen krent, geniet van het leven :slight_smile:

Was veertien niet wat lomp ofzo? Ik spreek jammergenoeg niet uit ervaring maar gewoon wat ik hier op het forum lees... Maar alvast bedankt! Iemand nog een andere mening? (eMac, Ibook? 12 inch , 14inch? )

iBook! Althans, voor de toepassingen die je noemt. Ik heb een 12" en kan hier prima mee werken. Office, surfen, iPhoto, iTunes.

Eventueel kun je de iBook ook nog aansluiten op je ‘lelijke’ scherm.

Veel plezier met en na de ‘switch’

Je zegt dat je beeldscherm erg lelijk is, maar onder de 1200 euro kan je hartstikke mooi een Mac Mini en een mooi 17 inch TFT schermpje kopen. Misschien is dat ook een optie? Ik zelf heb een iBook 12 inch, egt een heerlijk ding en ik heb em zo klein mogelijk gekocht omdat ik hem vooral overal naar meeneem. 14 inch is volgens mij absoluut niet lomp, want als ik wel eens 15 inch windowslaptops zie.. poeh ;)

pak maar 14 inch want mijn 17 inch van men imac G5 is te klein :)

Zorg in ieder geval dat je genoeg geheugen hebt en genoeg harde schijf ruimte.

Ik heb zelf 768Mb RAM en 80Gig harde schrijf en het werkt lekker.

Het kost wel iets meer maar dan heb je er over een jaar ook nog wat aan.

Adviseer je de eMac! Volstoppen met 2x512mb Ram geheugen.(bij de pc boer kopen). Er zit standaard nu een goede videokaart in de eMac met 64Mb videoram.

Hier draai ik een eMac en die is great! en je houdt nog geld over onder de 1200 eurooos.
Werkt prima voor iTunes, office, msn en veel surfen. enne vergeet iPhoto niet die is super!
CRT scherm is schitterend.

Rock Solid met de Mac.

ik zou voor de iMac gaan... lekker snel, en het kan wel even wachetn voor die updaten. Uiteindelijk 100 € boven je budget (als 512 genoeg is).

De eMac heeft een CRT scherm, en dan zit je ook weer met diepte, vooral in een kleine kamer. LCD is vele mate beter om op te werken, zelfs om alleen maar te surfen, dus als ik jou was zou ik kiezen tussen de iBook of iMac. Aangezien je onder de 1200 wil blijven zou ik gewoon gaan voor de iBook 12" met wat extra ram. Koop dan wel via een lokale Apple dealer, die is veel goedkoper met ram dan de online Apple store.

Sucses met je switch!

Ik wil je een tip geven: [url=http://www.x-alt.nl/]X-Alt[/url] heeft opruiming! Zij bieden voor €999,- excl. een 12" PowerBook (géén iBook dus!) met Superdrive, 40 Gb, 1000 Mhz. Dan blijf je dus ook binnen de 1200. (1188 om precies te zijn) moet je nog een beetje extra geheugen kopen... maar ik zou het wel weten!

8)

eMac :)

Meer werkruimte dan een iBook/Powerbook. En als je een laptop niet echt nodig heb waarom zou je er dan 1 kopen?

Aan de andere kant, een iMac voor 1300 geeft je wel enorm veel meer. G5 inplaats G4 1.8Ghz inplaats van 1.2Ghz 17" TFT Breedbeeld inplaats van 12" TFT 512MB inplaats van 256MB 160GB SATA inplaats van 30GB ATA (en nog trager omdat die maar 4200RPM is in een iBook) 128MB DDR videokaart inplaats van 32MB videokaart

Grootste voordeel van de iBook is dat ie mobiel is, maar dat zoek je dus niet echt.
Ook heb je met de iMac een topdesign PC in huis natuurlijk :slight_smile:

Koop een iMac; of koop een MacMini met los LCT-scherm. Koop geen eMac, want dat ding heeft een behoorlijke toeter van achteren, en het scherm is beslist minder dan dat van een iMac.

En koop ook geen iBook 12". Ik heb zelf een iBook 12", heerlijk ding, maar dat gebruik ik alleen buitenshuis, en niet dagelijks. Voor dagelijks gebruik is een 12" scherm toch wat krap bemeten.

En bedenk: je koopt een nieuwe computer voor een jaar of vier, vijf. Dus zie niet af van een koop die 100 of 200 euro meer kost, als die je eigenlijk beter bevalt; want daar krijg je later gloeiende spijt van!

Ik sluit me aan bij MedahOSX!

Wow, dank voor de reacties. Dus nu moet ik eigenlijk, volgens de meeste reacties kiezen uit een iBook of IMac... Tja, ook wel best moeilijke keuze :p. Maar 'k zal nog wat rond surfen op het internet naar reviews ofzo van beide computers.

"En bedenk: je koopt een nieuwe computer voor een jaar of vier, vijf. Dus zie niet af van een koop die 100 of 200 euro meer kost, als die je eigenlijk beter bevalt; want daar krijg je later gloeiende spijt van!"

Spaar door en koop die imac. 8)

ik heb dat hierboven allemaal niet echt gelezen. maar ik zou voor de Emac gaan. iemand van jou leeftijd zal net zoals ik wel af en toe wel graag een spelletje spelen? dus is een 64MB videokaart wel leuk megenomen. Je gaat toch niet veel uit je kamer dus wrm zou je dan een Ibook nemen? Een groot scherm met een hogere resolutie. kan je meer venstertjes op je scherm plaatsen. én hij heeft een snellere processor dus hij zal gewoon sneller gaan. Btw neem zeker ten minste 512 MB ram. Je kan er later altijd wat bij doen als je hem wat traag vind. :D En als je genoeg geld zou hebben prop je hem gewoon helemaal vol. En ik zou gewoon een Combo Drive nemen.

[b:2cb7dbbd89]Ga voor de EMAC[/b:2cb7dbbd89]

De opruiming bij X-alt welke al eerder werd genoemd beslaat ook imacs Bijv Imac G5 1.6Ghz 17inch 256 Mb 40Gb voor 769 euro excl. Ik denk wel dat je daar minimaal 256 Mb bij in moet stoppen. Ikzelf heb een iBook 12inch en ben daar erg tevreden over... Maar als je hem op je kamer wilt gebruiken zou ik toch voor de imac hierboven gaan. De ibook is een erg mooie en goedwerkende laptop maar laptops zijn om mobiel te werken en niet om thuis op te werken tenzij je een docking station met extra monitor, muis en toetsenbord hebt. Vergeet niet de lcd zit aan de laptop vast en voor langer werken achter een pc is het toch goed om je monitor op ooghoogte te hebben staan.

iBook lekker mobiel.... je krijgt er geen spijt van... :P