Ok, ik heb dus bijna genoeg geld voor me een notebook te kopen, en ik zie de switch naar Apple wel ziten. Maar aangezien ik nog niet echt weet wat een mac aankan enzo zou ik graag jullie mening weten over welke notebook ik zou moeten kopen voor mijn gebruik. ik ben dus van plan de notebook te gebruiken voor te: MSNen, Internetten, photoshop en wss nog wat widgets en dingen die ik ontdek op een mac zoals garageband ofzo. een iBook of een Powerbook?
een powerbook is beter en sneller, maar ook prijziger... :)
hoe meer kwaliteit des te duurder je uitkomt…
Maar kheb het over wat ik zou moeten kopen voor de programma's die ik gebruik he, ik weet ook wel dat een powerbook sneller is dan een iBook, maar ik zeg er nu maar al ff bij dat ik er 1 gig aan Ram bijram dus dan zit er in die iBook wel 1.25 GB RAM.
Volgens mij moet een goed uitgeruste iBook net voldoende zijn voor hetgene je ermee wilt doen. Wat is je budget eigenlijk?
Voor veelvuldig gebruik van Garageband of Photoshop: Powerbook. Instrumenten aansluiten op je laptop voor Garageband: Powerbook.
Wanneer je de paardekrachten niet zo nodig hebt is een iBook uitstekend, bedenk alleen dat 1024*768 pixels de maximale resolutie is op een iBook.
ik ga garageband gwn wat verkennen, en ik ga geen instrumenten der op aansluiten, ben geen muzikant maar het leek me wel een intressant programma :) Photoshop gebruik ik ook niet zooo intensief, tis niet dat ik elk adobe programma gebruik, praktisch enkel photoshop en af en toe imageready. Mijn budget ligt vrij laag, eigelijk te laag voor een powerbook, maar als ik wat langer doorspaar moet dat wel lukken.
[quote:1fa0564efe="Timpie"] Mijn budget ligt vrij laag, eigelijk te laag voor een powerbook, maar als ik wat langer doorspaar moet dat wel lukken.[/quote:1fa0564efe]
iBook dus. Tenzij je ontzettend statusgevoelig bent en perse de duurste laptop moet hebben, maar als je de power niet echt nodig hebt dan is een iBook een uitstekende keuze.
Ik heb en een iBook G3 en een nieuwe Toshiba breedbeeld laptop en de iBook werkt vele, vele malen lekkerder.
eignelijk was ik al heel de tijd van plan een iBook te kopen, maar de 32 MB videokaart bezorgde me twijfels, maar ik vertrouw jullie als experts op dit vlak, nu mijn ouders nog overtuigen :)
Ik heb net een nieuwe PowerBook (3 weken oud). Ik heb dus een 64 MB videokaart, en voor de games zou ik toch een iMac G5 kopen. De sims 2 draait voor geen meter op die G4, en m'n PowerMac G5 (bijna 2 jaar oud) trekt het op z'n dooie gemakje.
Voor de games e.d. heb ik ff naar je leeftijd gekeken… excuses daarvoor, maar ik betrap mezelf ook wel eens op een potje homeworld of doom III
Als je budget het toelaat zou ik zeker voor de PowerBook gaan! Ikzelf heb pas vorige week de 15" 1,67Ghz gekocht!
Met zijn standaard 512mb ram geheugen kom ik goed toe!
Ik ben een redelijk zware photoshop, illustrator, dreamweaver en flash gebruiker, en alles loopt soepel, alleen iPhoto duurt lang om op te zetten en af te sluiten!
Maar er staan dan ook net geen 7000 foto’s is (met +2000 cliparts van +2MB), daarom duurt het wss ook wel een dikke 8s!
Maar het werkt wel echt super! Ik heb al een klein jaartje een iMac G5, en die was net perfect ingesteld zoals ik wou, pb gekocht, via firewire alles omgezet, PRACHTIG!!!
ibook voor je is zeker een aanrader en niet te gek duur gewoon een extra ramboost aan geven al dan niet via de applestore ligt wat je wilt uitgeven... maar dan kan je ook goed presteren hoor. instrumenten sluit je vind ik makkelijk aan op de ibook het systeem blijft goed lopen, je moet een goede interface hebben voor invoer van instrumenten en micro's...
Photoshop werkt goed op ibook zeer goed maar op de powerbook natuurlijk veel sneller dat is het grooste verschil tussen de 2 ,de snelheid maar daar betaal je dan wel voor…
Ik heb al van alles gehad; de G3 powerbook, een quick silver, een ibook G4 en nu een pbook 15". Echt als je het geld hebt moet je zeker gaan voor de powerbook. Ik had dus de G4 ibook 1000, met 765mb maar toch zelfs m'n favo spelletje kon er niet lekker op draaien (simcity) duss en de kleine hd was verschrikkelijk. doen die powerbook, daar krijg je echt geeeeeen spijt van succes
de iBook die ik dan zou kopen is dus de 12 inch met bluetooth, 80 GB HD en 1.25 GB RAM
Als je spelletjes wilt spelen ben je bij een Mac sowieso aan het verkeerde adres; maar spelletjes worden dan ook niet genoemd.
Tuurlijk werkt een Powerbook beter, soepeler etc, maar het prijsverschil is dan ook best groot. Voor af en toe gebruik van Photoshop en Garageband heb je de PK’s van een powerbook dus niet nodig. Ik heb thuis en een iMac G5 en een iBook G3 en alles werkt beter op de iMac… maar voor huis-tuin en keuken gebruik voldoet de G3 gewoon prima.
Dus als je op de centen moet letten heb je meer aan een iBook en kan je voor het prijsverschil andere leuke dingen kopen: een iPod bijvoorbeeld…
ik heb al een iPod, en tis nie voor games, kben dat stadium zo een beetje voorbij en als ik een spel speel, zeker niet op een notebook
[quote:03ac84a5a0="Timpie"]de iBook die ik dan zou kopen is dus de 12 inch met bluetooth, 80 GB HD en 1.25 GB RAM[/quote:03ac84a5a0]
Ja goede keuze, doen. Ik heb een powerbook 12", maar zou ibook kopen als het m’n eerste was. Sterker (robuster) voor onderweg. De 12" is echt perfect, laat je niks wijsmaken dat je een 15" of zo moet hebben. Is echt goede keuze. Bluetooth moet je er wel (inbouw) bijbestellen (via de applestore online gewoon + laten bezorgen, doe ik ook meestal + kleine korting bedingen zal ook wel lukken als je een switscher bent). De ram geheugen zou ik niet via de store bestellen, maar gewoon bij een apple-winkel. Kan veel goedkopen en net zulk goed gehuegen (scheelt je al paar honderd euro). Succes en heel lief zijn voor je ouders!
kheb alles wa ik wil al in mijn bookmarks folder staan onder een appel mapje, eerst macosx.nl en daaronder het latje RAM van 1 gig :) en je hetb wel gelijk denk ik, tis mijn eerst mac en dan direct een 2000 € er aan uitgeven is idd wel veel, nu zal het op een 1300€ uitkomen denk ik