iBook op de TV aansluiten - Met behulp van de A/V kabel

bij de ibook zit een A/V kabel je weet wel met zo'n koptelefoon stekkertje (mini jack) aan de ene kant en 3 tulpjes aan de andere kant, als ik die in m'n iBook steek krijg ik geen beeld op m'n tv... uit de machelp word ik ook niet veel wijzer... kan iemand mij helpen!?!??!? heb namenlijk binnenkort een presentatie!!! :(

Word dit onder OS X nog niet ondersteund ofzo? heb iets gehoord over Video Mirroring namenlijk

Groetjes van een behulpzame (die-hard)macgebruiker!!!

Config:
iBook 2002, 700 MHz G3, 30 Gig, 384 MB :smiley:

Bewerkt:
[img:post_uid0]http://www0.info.apple.com/images/kbase/88396/88396_1.gif[/img:post_uid0]

Tuurlijk ondersteund Mac OS X dit wel. Maar het is logisch dat je geen beeld hebt, het is namelijk alleen voor geluid.

Wat je moet doen (hoe ik het ook heb gedaan) is het plugje wat je hebt mee gekregen bij je iBook van de S-Video gebruiken. Daarin kan je 1 tulp stekkertje in steken (geel voor beeld). Koop deze eventueel in de winkel.

Dan moet je nog even van geluid (het koptelefoon stekkertje) naar 2 tulp stekkertjes gaan. Dan heb je d'r in totaal 3, die kan je eventueel meteen in je TV stoppen of in een skart en dan in je TV.

Adriaan

Volgens mij is 't toch wat simpeler. Of je je TV kan gebruiken voor je presentatie hangt af van de "ingangen" die hij heeft. Als je TV zo'n "drie-tulpen-ingang" (rood, wit en geel) heeft, mag dat geen probleem zijn (kijk na of het geen "uitgang" is, anders werkt 't natuurlijk niet). De rode en de witte stekker zijn voor het geluid (linker en rechter geluidsbox) en de gele stekker voor het beeld. Steek rood in rood, wit in wit, enz... Wanneer je je iBook hebt aangesloten op je tv moet je ook nog het juiste beeldformaat kiezen in het regelpaneel "Beeldschermen" of via het icoontje ervan rechts bovenaan: PAL voor een europese tv, NTSC als je in de VS zit. Vervolgens moet je je tv nog afstemmen op het "tulpen-invoerkanaal". Meestal gebeurt dat met een knopje op je afstandsbediening waarbij een icoontje dat er als volgt uitziet: een afgerond rechthoekje met een pijl die van buiten het rechthoekje naar binnen wijst :(  snap je?. Als je tv echter zo geen ingang heeft, laat dan maar iets weten, dan helpen we je wel verder.

P.

ik krijg het idee dat apple me een beetje verneukt heeft, het kabeltje kon in zo mij de ibook bestellen via de apple site, en nu hoor ik alles prima via de TV maar geen beeld... dus kabeltje goed, aansluiting lijkt goed (hoewel er alleen een koptelefoontje bij staat) maar geen beeld.\ Het kabeltje die jij (PaulLS) bedoelt is deze: [img:post_uid0]http://www0.info.apple.com/images/kbase/88396/88396_3.gif[/img:post_uid0]

die heb ik dus niet bij m'n ibook gekregen, wel 2 (ja 2 dezelfde) VGA verloopjes… Iemand misschien een idee?

Nee nee, ik bedoel wel degelijk de kabel op de foto die je in je eerste bericht bijgevoegd hebt. Ik heb ook zo'n kabel (ik heb die bij m'n iBook bijbesteld) en ik heb inderdaad ook zo'n VGA-overloopje. Maar de kabel op de laatste foto heb ik van m'n leven niet gezien. Kan je mij eens precies vertellen: - wat voor aansluitingen je tv heeft? - hoe je de aansluiting gedaan hebt? - als je ook een video hebt: wat voor aansluitingen heeft die? (zowel voor- als achterkant) Een video kan zeer goed dienen als "adapter".

Groetjes,

P.

ik heb een SONY Trinitron WEGA breedbeeld TV (een hele luxe 100 Hz en NiCam stereo) Heb een via de voorkant aangesloten, rood op rood, wit op wit en geel op geel, zolals ik al zei, qua audio prima, geen probleem, hoor alles prima via de tv, maar geen beeld!! Dat is dus het probleem, heb dat kabeltje dus die ik in het eerste berichtje had laten zien, maar dat werkt dus niet... nog enige ideeën PaulLS?

Heb je bij je tv wel ingesteld dat hij het signaal via die poort moet pakken. Ik heb ook een sony tv met allerlei invoer poorten maar die moet je wel eerst selecteren voordat je beeld te zien krijgt.

Succes!

Igor

aangezien de camera het ook doet via de vooringang en ik ook het geluid van de ibook hoor heb ik dit wel goed geselecteerd igor.

ik denk zelf dat de 700 MHz uitvoering niet meer over die uitgang beschikt aangezien er ook niet meer zo'n icoontje bij staat als bij de voorafgaande reeks iBook's

Mijn manier werkt lekker!

sinds wanneer heb jij een 700 MHz iBook dan adriaan?

Inderdaad Zout, de "jack-uitgang" van de 700 Mhz iBook is blijkbaar enkel audio; kijk [url=http://www.apple.com/ibook/specs.html]hier[/url] maar. Tja, je zal dus een ander kabeltje moeten kopen he, en 't oplossen op Adriaan zijn manier

P. ???

Iemand die een VGA verloopje en een Composite kabeltje wil ruilen tegen de het kabeltje dat ik nodig heb????

???

Beetje een heel late reactie, maar ik heb dezelfde combinatie. iBook met zo'n witte kabel als in het eerste bericht. Werkt perfect: is voor geluid EN beeld!!! Je Sony tv moet je alleen wel op een speciale stand zetten. Het tekentje op de AB is een vierkantje met een pijltje dat naar het midden wijst.