Ibook op motor mee.

Ik weet niet hoeveel motor rijders hier zitten , hebben er mensen (hopenlijk positieve ervaringen) met transport van deze labtop op de motor. Let wel, in een zij-koffer..... niet in een onhandige rugzak. Ik wil hem meenemen op motor vakanie dit jaar, is dat safe?

zodra je hem niet aanzet kan het denk ik geen kwaad. alleen als je een constante vibratie hebt tijdens het rijden.. tjah weet niet wat de binnenkant van de iBook daarvan vindt.

Maar opzich moet het kunnen.
denk dat je dan juist beter hem op je rug kan doen…
aangezien je lichaam de vibraties ook nog opvangt… in je motortas zal hij meer trillen als op je rug.

Yeah let's talk bikes! Ik rijd al jaren met een PB achter in de topkoffer, gewoon in de sluimerstand. Nergens last van. M'n Mac is "verpakt" in een rugzak van Brenthaven; daar zit een goed passende zachte foamvoering in. Op zich is er natuurlijk geen verschil met vervoer in een auto, voor de laptop dan natuurlijk.

Ik krijg mijn iBook binnenkort geleverd en ja, hij gaat ook mee met de motor op vakantie naar de Noordkaap. Heb alu zijkoffers dus ben zelf ook benieuwd wat ie daar van gaat vinden... Na rondgekeken te hebben naar een goede 'verpakking' heb ik uiteindelijk de [url=http://www.laptopsupply.nl/index.php?pag_id=2&show_product=1&cat=40&pag2_id=23&body=sub7]Axio[/url] hardsleeve besteld bij mijn Apple dealer. Niet de goedkoopste oplossing maar er zit tenminste een goede stevige kern in, uiteraard in de kleur wit..

Klinkt goed, zelfs in sluimer stand. Had ik nie verwacht! Ik ga dit weekeinde maar eens de proef op de som nemen en laat jullie wat weten!

Mijn Dell laptop doet het ook nog steeds.

En die ligt al 2 jaar bijna dagelijks in mijn kofferbak heen en weer te stuiteren in een Dell laptop tas.

Regelmatig hoor ik het ding heen en weer knallen. Vooral als ik rotondes vlot neem. (Wees gerust, zonder piepende banden.) Echt irritant, niet kapot te krijgen dat kreng. Ziet er namelijk nog als nieuw uit.

Als het nou een Apple was, dan nam ik wel de moeite om hem lekker knus achter mijn bestuurders stoel te zetten. (Driedeurs auto.)

[quote:9f06c4e86d="Berend"]alleen als je een constante vibratie hebt tijdens het rijden.. [/quote:9f06c4e86d]

Wat voor motor heb jij dan, Berend? Een vooroorlogse hardtail? Cool! 8)

Hier altijd powerbook mee op GS! In de zijkoffers slaapstand

nooit problemen gehad!

[quote:4cd4bd24a1="macluc"]Klinkt goed, zelfs in sluimer stand. Had ik nie verwacht! Ik ga dit weekeinde maar eens de proef op de som nemen en laat jullie wat weten![/quote:4cd4bd24a1]

BINNEKORT IN GEVAAR OP DE WEG: “Motor rijder opgepakt voor roekeloos rijgedrag. Zijn reactie op de vraag waarom hij zo gevaarlijk reed was als volgt: Ja, ziet u, ik heb hier een nieuwe Apple laptop en ik wou even goed testen of tie ertegen kan om op de motor vervoerd te worden. En dan moet je nou eenmaal wat meer gas geven. Normaal rij ik gewoon rustig hoor. [insert schaapachtige blik in de camera]”

[quote:5e23537458="Rupert Nicolson"][quote:5e23537458="Berend"]alleen als je een constante vibratie hebt tijdens het rijden.. [/quote:5e23537458]

Wat voor motor heb jij dan, Berend? Een vooroorlogse hardtail? Cool! 8)[/quote:5e23537458]

Nee joh. Hij rijdt altijd plankgas tegen de begrenzer aan. Hij heeft zo’n japanse kruisraket. (<-geen idee ) :evil:

Een hardcover van Axio is natuurlijk het beste maar misschien is een ruimtebesparende "Second Skin" van [url=http://www.tucano.it/ITA/html_esterno/new_folders/frame_folders.htm]Tucano[/url] ook wel practisch...

Thanks, het kan het dus hebben! Ik zal vlgd week een draadje open over m'n Ibook na de motor tocht,,,,,,keep you updated!

[quote:c702e15770="The - DDD"] Echt irritant, niet kapot te krijgen dat kreng. Ziet er namelijk nog als nieuw uit.[/quote:c702e15770]

probeer 'm eens aan je trekhaak te hangen!

Vraag [url=http://forum.macosx.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=250]Mailking[/url] ff. Die heeft ook een iBook mee op reis...

Hey Tiny... Mailking heeft wel een probleempje gehad.. geloof dat hij na 14 maanden z'n HD heeft moeten vervangen.. Maar zoals hij hem gebruikt is het natuurlijk iets extremer...

off topic… btw… heb al lange tijd niets meer van mijn maatje gehoord… Jij? Zal z’n moeder eens bellen morgen…

[quote:a2baa56729="The - DDD"] Vooral als ik rotondes vlot neem. (Wees gerust, zonder piepende banden.)[/quote:a2baa56729]

jaja, zonder piepende banden , weet je dat zeker ?

Ik neem mijn Powerbook mee op de fiets. Een semi racefiest maar de banden spanning is wel 10 atmosfeer. Dat stuiterd volgend mij als een gek in een fietstas en ik denk iet dat de machine daar tegenkan. De Powerbook zit daarom in een second skin in een klein rugzakje.

Pbook.

Dag dag jongelui..

Onze PB [de toshiba] HD heeft het inderdaad te zwaar gehad, en binnen twee jaar begeven.
Normaal zit er 3 jaar garantie op een HD. Alleen als ie in een computer zit, dan geld dus de garantie van de computerleverancier!?

Ik denk dat als de computer uit staat, hij best wel een flinke klap kan maken, maar wij krijgen hier vooral in de woestijnen en rural gebieden aardig met van dat hele fijne stof te maken. De mensen in Iran, Pakistan en India, laten bv ook zelfs hun mobile telefoon plastificeren! Dat vervelende stof gaat overal doorheen…

nu met een 80 gb HD zijn we weer helemaal toppie…

binnenkort zelfs filmpjes, omdat karin een handycam heeft gekocht en aardig verslaafd is aan de iMovie…!!!

Greetz MK

Aha, the King speaks :wink:

Hoe is het Mailing? Leuk om te horen dat er filmpjes aankomen en dat je iBookje weer lekker werkt. Beetje on-topic blijven natuurlijk. LOL. Veel sterkte met de reis nog verder…

Net terug van een weekeinde weg met de motor. Hobbelige wegen, regen-regen en nog eens regen op de heenweg. Enfin, hij heeft het allemaal overleefd. Gewoon een plastic zak van de Albert Hein erom heen en een handdoekje voor het absorberen van de schokken :-)