[quote:2d40344c5a]maar op een powerbook kan je op 2 beeldschermen verscshillend beeld hebben maar op een ibook niet.
en me TV ondersteund dus geen mac blijkbaar.
maar is er nog een andere manier om hem aan te sluiten ? [/quote:2d40344c5a]
Ik heb deze draad in 30 sec door gelezen, misschien zag de opmerkingen die ik nu ga maken over het hoofd:
Het aansluiten van je iBook moet op de een of andere manier mogelijk zijn.
Hij heeft twee mogelijkheden: VGA en Composiet.
Een VGA verloop kabeltje krijg je er meestal bij.
Een composiet verloop kabeltje moet je er meestal apart bij kopen (ongeveer 20 euro)
Als je je mac via de VGA aansluiting wilt aansluiten, dan moet het plasmascherm de resolutie wel ondersteunen.
Via VGA heb je in principe wel de beste beeldkwaliteit. Alleen de ondersteuning voor resoluties gaat van Plasma schermen soms niet verder dan 600x800 pixels. Ik heb hier nog een oer-plasma-prototype van philips en die komt niet verder dan 640x480 pixels.
Dus: probeer eerst een lagere resolutie te kiezen, en zie dan of je beeld krijgt. Misschien staat er zelfs wel wat over in de gebruiksaanwijzing 
Met “screenspanningdoctor” kun je de resolutie van het externe scherm apart instellen. Standaard ondersteunt het iBook alleen screen mirroring (zelfde beeld, zelfde resolutie). Dat is natuurlijk een foutje van de ontwerpers (mening), maar over dit onderwerp is in andere draden al veel gediscussieerd. Sommigen beweren dat je misschien je garantie verliest, (lijkt mij onzin (mening)) maar nogmaals, zie de andere discussies op dit forum. Als je de screenspanning hack installeert, dan wordt het iBook wat betreft de ondersteuning voor extra schermen, bijna even functioneel als een Powerbook. Ik gebruik het zelf naar tevredenheid.
Via de composiet uitgang van het iBook is de resolutie minder kritisch. Op deze manier kun je je iBook bijna altijd aansluiten, maar de beeldkwaliteit is dan wel minder. Succes! 
“me TV ondersteunt geen Mac blijkbaar” is een verkeerde opmerking. Je TV ondersteunt als het goed is helemaal geen computers (want daar zijn er wel heel erg veel verschillende van). Je TV ondersteunt signalen die aan een bepaalde standaard voldoen. (antenne-signalen, composiet, VGA, etc).