Ibook overleden...... - R.I.P.???

Tsja....

Hardware: iBook 700MHz 14" 256MB/30GB/ Combo / 56K/RGB/USB/FW M8603N/A 3 weken oud…update voor videokaart 2 weken geleden gedraaid, gaf snelheidswinst

Enkele keren na een wake-up kreeg het scherm vreemde patronen die er op zich prachtig uitzagen maar mij wel noopten te rebooten…
Kan lastig zijn maar is mee te leven.
Vanochtend echter bleef het scherm volkomen zwart na een reboot, de HD hoor ik wel.
Ik kan vreemd genoeg de Ibook nog wel in target-mode opstarten, het scherm gedraagt zich dan zoals het hoort.
het toetsenbord idem dito, ledjes voor capslock en numlock branden gewoon.
USB geeft geen power, muis dood dus.
Maandag ga ik natuurlijk straight naar de dealer, maar wie kan mij intussen meer vertellen?

Rodriguez

Helaas zijn dit kenmerken voor vloeibare stoffen ;)

Adriaan

Uiteraard eerst alle randapparatuur verwijderen! Start eens van een bootabel CD-ROM op. met de c toest ingedrukt. En zap het PRAM. Tijdens start option-command-p-r vasthouden en 4 keer laten herstarten. Reset ook eens de power manager. Voor jouw iBook gaat dit alsvolgt: Zet computer uit. hou shift-control-option-powertoest 5 sec. vast. Herstart.

Problemen onder OS9 en OSX? Zelf onlangs RAM geinstalleerd? Zo ja, trek dat er eens uit.

Dank je Steve, Ibook is uit een coma herrezen maar valt met enige regelmaat weg, altijd met fraaie streeppatronen op het scherm. Ik zal morgen pogen met je aanwijzingen verbetering in de zaak te krijgen, Ik denk niet Adriaan dat het met het LCD scherm te maken heeft, je hoort de HD echt hikken, alsof een bepaald punt niet genomen kan worden.

For know…ik zet de boel uit en ga een boek lezen, ik wil nog iets aan mijn weekend hebben.

Rodriguez ???

Steve,

Ik werk nog steeds met vallen en opstaan op mijn Ibook, ik heb alle tips van jou uitgeprobeerd, nada.

Alle vreemde zaken zoals screensavers e.d. op standaard gezet, nada.

De disk utility op de jaguar-cd geeft 3 foutmeldingen als ik verify disk draai.
Overlapped extend allocation file 297739d, en dit 3 keer met diverse file nummers.
Een disk-repair haalt vervolgens niets uit, zou dit het probleem kunnen zijn?

Rodriguez

Is Jaguar herinstalleren met de Achiveer & Installeer optie een oplossing?

Helaas,

ik denk dat het gebeurd is, slechts af en toe krijg ik hem nog aan de praat, genoeg om alle data over te zetten 8)

ik heb op www.macintouch vergellijkbare problemen gezien, Ibook screen meltdown.
Een meltdown daar lijkt het inderdaad wel op.
anyway, ik breng hem terug naar de dealer en hoop snel een nieuwe te krijgen.
De ervaring leert dat het geen problemen op zal leveren.
ik hou jullie op de hoogte!

Rodriguez

euh, steunbetuiging!

Ga voor definitely een nieuwe…

:cry:

Willem,

Dit lijkt op wat ik had met mijn TiBook. Ik heb net gisteren het nieuwe scherm erop laten zetten bij MacSupport. Goede jongens daar. No questins asked, gelukkig.

Mijn PowerBook is nog geen jaar oud. Garantie dus. Wel heb ik ff Apple Care genomen…

Ik zou ff naar de dealer gaan. Sterkte d’rmee.