ibook oververhit

Mijn iBook G4 1GHz raakt vrij snel oververhit de laatste tijd, is hier makkelijk iets aan te doen? Ik denk dat de ventilator schoongemaakt moet worden.

Weet iemand hoe ik het makkelijkst bij mijn ventilator kan komen?

ik heb het soms ook maar ik heb het meestal als ik vaak ''spotlight'' gebruik :?

Wanneer is ie dan oververhit?

Als ie >X graden is? Of als ie zeer hard begint te ventileren of zegt hij 'ik ben oververhit :innocent:

Geen idee…

[quote:a71a701939="Jello"]Wanneer is ie dan oververhit?

Als ie >X graden is? Of als ie zeer hard begint te ventileren of zegt hij 'ik ben oververhit :innocent:

Geen idee…[/quote:a71a701939]

Hij wordt heel warm, begint te blazen en is niet meer vooruit te branden. Hij deed laatst bijvoorbeeld een uur over het afsluiten. Vervolgens moet ik hem 5 uur laten staan en dan doet hij het weer,

Toen ik hem net had kwam dat niet voor.

Met een [url=http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html]manual[/url] is het schroeven in elk geval wat verantwoorder. Je kunt dan ook beter nagaan wèlk gedeelte zo warm wordt. Een tijdje terug had hier ook iemand een te hete iBook. Dat bleek op de geheugenlatjes terug te voeren.

Maak me gek, hete boekjes! :stuck_out_tongue:

Bij mijn ibook g4 had ik het links onder maar dat ging opeens over (mischien niet te veel met je handen op je computer leunen dan wordt hij ook wat warmer van :roll: )

Volgens mij zit links de harde schijf en de accu. De linkerkant van mijn ibook is dan ook warm als ik of mijn accu oplaadt of als ik bijvoorbeeld films kopieer naar of van mijn harde schijf.

D8 ik ook maar bij mij zit mijn accu rechts :D

Maar er zit wel een filter links dus ik denk dat apple daar ook wel aan ge d8 heeft en het dus noormaal is

Een iBook hoort niet zo warm te worden, tenzij ie het heeel erg druk heeft met bepaalde dingen. Luister: ga eerst eens kijken of je iBook niet rare processen heeft draaien met het programma AktiviteitenWeergave(hulpprogramma's), dan kun je ook nog het programma [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19994]Temperature monitor[/url] installeren om te kijken wanneer precies ie het warm krijgt,

Ik ou je de tip geven draai de combo intstaller van 10.4.5 eens om te kijken of het daar van beter word .

succes

[quote:f8de4970e9="jeroenimo"]Een iBook hoort niet zo warm te worden, tenzij ie het heeel erg druk heeft met bepaalde dingen. Luister: ga eerst eens kijken of je iBook niet rare processen heeft draaien met het programma AktiviteitenWeergave(hulpprogramma's), dan kun je ook nog het programma [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19994]Temperture monitor[/url] installeren om te kijken wanneer precies ie het warm krijgt,

Ik ou je de tip geven draai de combo intstaller van 10.4.5 eens om te kijken of het daar van beter word .

succes[/quote:f8de4970e9]

Hee cool programma, bij mij is het warmste deel de ‘‘Graphics Processor Bottomside’’ met ‘‘38,0 c’’.

Mischien komt dat omdat ik mijn screen saver als achtergrond heb draaien? :?

Maar volgens mij klopt daar helemaal niks van. (hij is niet eens warm)