iBook, Powerbook of wachten ?

Ik zit met een dilemma, ik zit erg te denken over het aanschaffen van een laptop. Uiteraard word dit een Apple, maar wat voor een ? De iBooks zien er erg leuk uit maar die zijn "maar" G3, maar het verschil in prijs met een powerbook is weer enorm.

Op dit moment zit ik in Engeland voor 2 jaar, en hier hebben we andere soort stopcontacten dan in Nederland. Misschien is het dus verstandiger om een (eventuele) laptop in Engeland aan te schaffen maar het verschil tussen ponden en euro’s is op dit moment niet echt aantrekkelijk.

Kortom is er een slim iemand aanwezig die mij hierover (nog meer) kan adviseren ?

bij voorbaat dank

wat wil je er allemaal mee gaan doen Kasper?

Kijk, De powerbooks zijn net nieuw. Daarom hangt er zo'n hoog prijs kaartje aan. Verschil in prestaties is wel enorm, maar kijk wel goed wat je er mee gaat doen!

Een beetje internetten en word, en je hebt niet zoveel belang bij technische snufjes oid neem dan maar een iBook.
Ga je meer dingen op cpu kracht, of meer apps tegelijk draaien, ga dan voor de powerbook.

Engels stopcontact maakt volgens mij niet uit, je kunt een internationale reiskit bij je laptop bestellen, dan werkt het overal.

Je kunt ook een tweedehands laptop opsnorren, daar kun je het prijs verschil een beetje mee opheffen.

tnx voor de reakties, over 2de hands heb ik idd gedacht maar dat doe ik liever niet. Ik heb teveel vervelende dingen gehoord over 2de hands computers die veel errors gaven enzo (nee het waren geen PC's :wink: ). Wat ik ermee wil gaan doen ? Ja zoveel mogelijk, voornamelijk voor school dus zowiezo veel word, excel etc. maar waarschijnlijk ook Photoshop etc. En voorlopig geen internet want ik woon in een "Boarding House" waar geen inet beschikbaar is op de kamers.

Ik dacht idd om een ibook te kopen bij macRotterdam of gewoon de apple store en dan een Engelse adapter erbij te vragen. De reden waarom ik twijfel over een ibook is omdat een van mijn ouders een oranje ibook (266 mhz) had en daar was ik absoluut NIET tevreden over.

Dat heeft me een tikkeltje anti ibook gemaakt ben ik bang.

tnx Kasper

Ik ben heel tevreden met mijn iBook 800 MHz dual USB. Gebruik hem voor internet, tekstverwerken en fotobewerking. Nadeel vond ik in het begin het kleine scherm, maar dat went. Ik koop voor iBook in plaats van Powerbook vanwege de prijs. Het is een G3 processor en niet een G4, dus misschien is hij niet erg snel. Maar de computer voldoet na een driekwart jaar gebruik nog steeds aan mijn wensen. :) :apple: Als je er een gaat kopen, laat er wel extra RAM bijzetten, want dat is standaard wat krap bemeten.

Ja ik zit ook sterk te denken aan een ibook, de powerbook is toch wat ver boven mijn budget.

Maar ik las in Hardcore Rumors dat ze al zitten te denken over G4 ibooks…dus is misschien toch verstandiger om te wachten ?

En dan natuurlijk Panther wat steeds dichterbij komt, misschien met 2 maanden wachten heb ik dat er gratis bij.

Confused confused and confused

tnx anyways

Ach panther valt altijd wel te verkrijgen op een leuke manier. Een beetje fatsoenlijke winkel geeft je ook een bon, dat zodra panther uitkomt je deze gratis kunt afhalen, of tegen een symbolisch bedrag van 10 euro.

In welke zin bedoel je slechte ervaringen? Er staat nu een g4 12"op het internet van 2,5 maanden oud, hoeveel zou er in vredesnaam mis mee kunnen zijn? Er zijn gewoon mensen die altijd het nieuwste willen hebben, daar moet je gewoon van profiteren.

[quote:01b5b20fc2="Kasper"]Maar ik las in Hardcore Rumors dat ze al zitten te denken over G4 ibooks...dus is misschien toch verstandiger om te wachten ? [/quote:01b5b20fc2] Wat ik bedoelde te zeggen: ik mis het niet dat ik geen G4 iBook heb. Maar miscchien bedoelde jij weer dat met de introductie van een G4 iBook de G3's in prijs dalen?

Ook dat bedoelde ik ja, maar dan nog is het beetje klote als ik nu voor veel geld een ibook koop en er in november G4 ibooks uitkomen.

Dan had ik nog een vraag…wat is jullie ervaring met de standaard speaker(s) van de ibook, die van de oranje versie vielen erg tegen.

En gaat Panther draaien op een G3 machine of is dat af te raden ?

nogmaals bedankt

Ik zit met hetzelfde dilemma als Kasper.

Ik twijfel ook tussen een iBook en een 15" PB G4.
Verschil in prijs is namelijk ongeveer 500 euro (!!)
Dat vind ik nogal veel.

Ik hou me voornamelijk bezig met internetten (en alles daaromheen).
Dus Dreamweaver, Safari, Chatten, Photoshop, ImageReady.
En geluidsbewerking…

Als ik op mijn huidige macje een stream iTunes heb aanstaan en ben tegelijkertijd aan t surfen, dan hapert ie gigantisch (ook met gewoon MP3tjes trouwens).

Maar ik zou ook graag bijvoorbeeld SimCity 4 willen spelen.
Wat raden jullie aan??

Ja idd, 500 euro is veel geld...ik denk dat ik er bijna uit ben.

de 900 mhz combo+ ibook komt voor mij als beste uit de test denk ik…

Moet alleen nog de systeem beheerder vragen of ik met een Apple systeem hier wireless op het netwerk kan.

tnx iedereen voor de adviezen en reacties !