Ibook Probleem

Ik heb vandaag een Ibook G3 Blueberry gekregen van een kennis maar die had hem al een poos op zolder staan en weet de inlogcode niet meer. CD's en alles is er ook niet meer. Kan ik dat in een winkel kopen? Of kan ik de ibook naar de fabrieksinstellingen zetten zonder die cd's. Ik kan wel inloggen onder een andere naam maar daar staan alle documenten enzo niet onder. Dan krijg ik elke keer te lezen dat ik niet bevoegd ben om dat te bekijken. Waar zou ik eventueel die cd's kunnen kopen. Het maakt niks uit als alles gewist word maar ik wil gewoon toegang hebben tot alles op mn ibook.

Alvast bedankt voor de hulp.

Linda

Welke versie van het Mac OS staat erop?

Je kunt als ‘root’ ingelogd ALLES zien en gebruiken/bewerken/weggooien.
Hoe root te worden? Lees Mac Help onder:

“[i:6bb143767a]De rootgebruiker inschakelen[/i:6bb143767a]”.

Ligt eraan of het OS 9 of OS X is, als het OS X is dan kan je met een installatie cd het wachtwoord resetten, als het OS 9 is heb ik eerlijk gezegd geen idee. Als hij firewire heeft en minimaal 128 MB geheugen kan je er zelfs OS X Tiger opzetten.

[quote:685f2f62ea="nvgalen"]Ligt eraan of het OS 9 of OS X is, als het OS X is dan kan je met een installatie cd het wachtwoord resetten, als het OS 9 is heb ik eerlijk gezegd geen idee. Als hij firewire heeft en minimaal 128 MB geheugen kan je er zelfs OS X Tiger opzetten.[/quote:685f2f62ea]

128 mb is niet genoeg voor Tiger
minimaal 256 :stuck_out_tongue:

Leuk dat je een iBook gekregen hebt! Je kan een oudere versie van MacOs het beste 2de hands kopen: op marktplaats worden originele cd's + licenties aangeboden voor leuke prijzen. Met zo'n cd kan je een schone installatie uitvoeren.

Succes!

[quote:e07cc3562e="Maclord"]128 mb is niet genoeg voor Tiger minimaal 256 :P[/quote:e07cc3562e] Klopt, maar voor 10.3 Panther en 10.2 Jaguar is 128Mb wel (net) voldoende...

ok! :lol: :lol:

niet dat ik zo’n wijsneus ben hoor…
heb tevergeefs tiger proberen te installeren met 128 mb nl.
beginnersfout zeg maar

[quote:20de3a20df="lindagirl"]Ik heb vandaag een Ibook G3 Blueberry gekregen van een kennis maar die had hem al een poos op zolder staan en weet de inlogcode niet meer. CD's en alles is er ook niet meer.[/quote:20de3a20df]

is dat ff balen…krijg je een powerbook heb je geen cd’s en wachtwoord…
mmmmmmm… :wink:

Waar kan ik zien wat voor Mac OS erop staat. Ik deed hem aan en er stond Mac OS X in beeld. Ik ben windows gewend het is echt heel heel erg wennen.

op het :apple: linksbovenin gaan staan en dan deze mac

[quote:655394f073="Maclord"][quote:655394f073="nvgalen"]Ligt eraan of het OS 9 of OS X is, als het OS X is dan kan je met een installatie cd het wachtwoord resetten, als het OS 9 is heb ik eerlijk gezegd geen idee. Als hij firewire heeft en minimaal 128 MB geheugen kan je er zelfs OS X Tiger opzetten.[/quote:655394f073]

minimaal 256 :P[/quote:655394f073]

Ik vergiste me :innocent:

[quote:395d7d6e7c="nvgalen"][quote:395d7d6e7c="Maclord"][quote:395d7d6e7c="nvgalen"]Ligt eraan of het OS 9 of OS X is, als het OS X is dan kan je met een installatie cd het wachtwoord resetten, als het OS 9 is heb ik eerlijk gezegd geen idee. Als hij firewire heeft en minimaal 128 MB geheugen kan je er zelfs OS X Tiger opzetten.[/quote:395d7d6e7c]

minimaal 256 :P[/quote:395d7d6e7c]

Ik vergiste me :innocent:[/quote:395d7d6e7c]

ken beuren

[quote:9d32a2acf3="Maclord"]is dat ff balen..krijg je een powerbook heb je geen cd's en wachtwoord... mmmmmmm..... :wink:[/quote:9d32a2acf3]

Ze kreeg een iBook, geen Powerbook :stuck_out_tongue: