iBook scherm... defect??? O-oo

iBook scherm... defect??? O-oo

Net zit ik lekker te surfen en ineens begint mijn scherm van mijn iBook (G3 800, 32 MB video) te knipperen waarna er alleen maar een zwart scherm is. Ikke herstarten en nu doet het scherm het helemaal niet meer. Ook het Apple logo achter op licht niet meer op na een herstart. Ik heb ook al geprobeert te herstarten met een PRAM reset, ook dat hielp niet…

Iemand ervaring? HELLUP… ik zit ook nog met een deadline!!!
Alvast mijn dank,

Zal vast niet goedkoop zijn, maar ik denk dat je nog wel verder kunt door er even tijdelijk een ander beeldscherm op aan te sluiten.

Succes!

Klinkt als backlight of bekabeling in het scharnier. Krijg je wel beeld als je het scherm beweegt?

als je beeldscherm echt kapot is, kost dat zo'n 600 euro om te repareren, dan kun je nog beter en nieuwe ibook kopen.

ik heb hetzelfde gehad. was het bekende ibook hinge problem (google maar eens) het komt door de manier waarop de kabels door het scharnier lopen, na verloop van tijd gaan die kapot. Het schijnt in latere versies verbeterd te zijn. Mijn iBook was 19 maanden oud toen het gebeurde. Na wat tegensputteren door de dealer en Apple, en wat aandringen van mijn kant (aangetekende brief) is het hele scherm kostenloos vervangen.

[quote:e5414971a7="Schrijvert"]iBook scherm... defect??? O-oo[/quote:e5414971a7]

Geen ervaring, maar een tijdje geleden zijn er wel wat draadjes geweest over problemen met het beeldscherm van de iBook. Voor bepaalde series heeft Apple een ‘Expanded iBook Logic Board Repair Extension Program’ vastgesteld. Kijk op de volgende webpagina voor meer details:

http://www.apple.com/support/ibook/faq/

Wellicht kan je hiervoor in aanmerking komen (afhankelijk van het serienummer van je iBook en de aard van de klacht).

Succes!

Hans

Ik heb ook een iBook G3 800 MHz en die is vorige week onderuit gegaan met een volledig zwart scherm. Maar hij start wel nog op. Via Apple Remote Desktop kan ik de machine wel nog benaderen. Dus wat je kunt proberen is om 'm aan een andere Mac te hangen en op te starten met de T ingedrukt. Dan kun je in ieder geval je data er van af halen.

Mijn iBook ligt inmiddels bij de Apple dealer die net als ik meteen concludeerde dat dit onder het reparatie programma valt. Geluk bij een ongeluk dus.

Dus controleer je serienummer, maar ik durf met redelijke zekerheid al te zeggen dat je in die range valt met jouw iBook.

Huh? Ik dacht dat dat logic board programma nu afgelopen was?

Ow ik zie het. Verkeerd gelezen :-)

The program covers affected iBooks for THREE YEARS after the first retail sale of the unit or until March 18, 2005, whichever provides longer coverage for you. Apple will continue to evaluate the repair data and will provide further repair extensions as needed.

Heb gister nog een Reste gedaan en daarna heeft het scherm nog 3 minuten werk geleverd om er vervolgens mee te stoppen.

Tsja… Dat Repair Programme.
Ik heb de iBook van iemand overgenomen die de aankoop bon niet meer had dus ik weet ook niet wanneer dat ding is gekocht. Zou ik überhaupt nog wel in aanmerking komen dan? Mijn iBook valt wel in die reeks nameijk.

gegroet,

Dat is wel stom, zeker bij dat type iBook (want dit is ec ht een bekend probleem). Hopelijk kijkt Apple alleen naar het serienummer om de ouderdom van de iBook vast te stellen.

Ik heb net mijn iBook weggebracht voor de [b:d3410fdc98]derde[/b:d3410fdc98] vervanging van het Logic board. Het is domme pech, ik weet het, maar ik baal wel.

:D Goed bericht en slecht bericht. Mijn book is al twee keer kaduuk gegaan op dezelfde manier. Beeld zwart en de narigheid van dien. Heb echter de laatste keer ontdekt dat apple een inmiddels uirgebreid garantieprogamma heeft opgestart. Wordt alles wat voor een bepaalde datum is geproduceerd gratis gerepareerd en/of vervangen.

gr. Rembo

Die van mij heeft een nieuw moederbord gekregen.

En meteen daarna weer een nieuw moederbord :wink:
Het 1e moederbord herkende het extra geheugen niet altijd.
Nieuw geheugen geprobeerd en dat had hetzelfde effect.
Dus hebben ze meteen een nieuw moederbord besteld.