iBook ScreenSpanningDoctor Clamshell mode..

Ik heb net de ScreenSpanningDoctor hack gedownload en geinstalleerd. Heel handig! veel beter die hogere resolutie :) Alleen nu wilt één dingetje het niet doen, namelijk de Clamshell mode. Als ik mijn iBook dichtklap dan gaat hij gewoon in slaapstand. Moet ik nog iets anders doen??

je mag toch geen vragen stellen over illegale software? :p

zegt wie? trouwens, het is legale software en legaal om te installeren. Enkel het gebruik is op eigen risico!

o, sorry, niet goed opgelet ;)

wat is clammshellmode eigenlijk?

[quote:e2366216eb="martijngrootens"]o, sorry, niet goed opgelet ;)

wat is clammshellmode eigenlijk?[/quote:e2366216eb]

:sotp:

Je klapt je iBook dicht, maar je tweede monitor blijft werken > hij gaat niet in slaapstand :)

Ibooks gooien een gedeelte van hun warmte weg via het toetsenbord. Het schijnt niet echt heel erg gezond te zijn voor je ibook om hem dicht te laten werken....

Wanneer de gesloten iBook blijft werken en op een goed geleidend meteriaal staat, zeg, een ijzeren tefelblad, terwijl de omgevingstemperatuur onder de 20 is, zal het mee kunnen vallen. Bestaat ook een .app "temperaturemonitor". Kan daarmee altijd even checken.

Na het installeren van de hack, even instellingen in systeemvoorkeuren bekijken. Bij beeldschermen zijn er mogelijkheden bijgekomen. Ook even kijken bij “energiestand” en dan “opties”

Bij 'Energie' is er niets bijgekomen en van Beeldschermen wist ik al. Alleen daar staat nogsteeds niets over clamshell-mode

Die optie krijg je toch wanneer je de hack uitvoert (installeert), volgens mij krijg je dan de optie te kiezen of je clamshell wil gebruiken ja of nee?

daar heb ik ook ja gekozen. Maar Clamshell te activeren moet je wel met een USB-apparaat tijdens slaastand je ibook activeren. Als ik via :apple: --> Slaapstand ga dat mijn scherm nog omhoog staat en daarna met extern usb-apparaat activeer activeert hij ook gewoon. Maar als ik mijn scherm omlaag laat, en dan wil activeren, reageert hij helemaal niet...

waarom moet die klep dicht? als je externe scherm ook werkt als ie open staat is het toch goed? anders klap je em bijna-helemaal-dicht?