iBook slaaplampje zwakker

Goedendag,

Het sleep-lichtje van mn iBook is (vrij plotseling) zwakker geworden. kKwam er achter op klaarlichte dag toen ie dicht op mn bureau lag. Ik zag geen lampje, terwijl ik wist dat ik m niet had uitgezet. Hij bleek het nog maar heel zwak te doen.
Het is geen verschrikkelijk probleem natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat het kan zijn. Een lampje wat aan-het-stuk-gaan is, zal toch juist feller worden? Ligt het dan aan n snoertje wat slijt ofzo? Ik hoor trouwens ook een lichte tik als ik mn vinger links op de ingebouwde muisknop leg. Omdat het toch al een gek verhaal is, zou het er mijns inziens mee te maken kunnen hebben :P.
Maargoed, khoop dat er maar geen (groot) onderliggend probleem bij betrokken is…

B.v.d. voor de reacties.

Is het lampje ook zwak terwijl je iBook op het lichtnet is aangesloten?

Ja, dat maakt verder geen verschil.

Dat is vreemd. Mijn PB heeft ook wel eens een zwak "slaaplampje", maar dan is batterij bijna leeg en wordt-ie ook niet wakker als ik het scherm openklap. Weet je zeker dat je adapter goed werkt?

kWeet zeker van niet, alleen weet ik niet precies wat er mis is met mn adapter. Als hij gewoon ingeplugd is, springt het statussymbool van aangesloten naar berekenen hoeveel tijd er resteert (dus niet-aangesloten). Soms lijkt wat met het snoer bewegen te helpen, en kheb al wel eens n adapter van iemand anders aangesloten, en die deed het gewoon goed (en die van mij bij hem ook fout). Soms lijkt het ook niet aan 't snoer te liggen. Maar verder: als ie niet aangesloten zou zijn (en vol zou zitten), zou ie het toch ook gewoon fel moeten doen in het geval het aan de adapter zou liggen, toch?

[quote:b36cebd1d4="FJV"]als ie niet aangesloten zou zijn (en vol zou zitten), zou ie het toch ook gewoon fel moeten doen in het geval het aan de adapter zou liggen, toch?[/quote:b36cebd1d4] Dat klopt, maar toch lijkt het alsof je adapter niet goed laadt en dat zal vermoedelijk de oorzaak zijn van het zwakke lampje, temeer daar jouw mac het met een andere adapter we goed doet.