iBook sluimer lichtje hardware of softwarematig?

Weet iemand hier toevallig of het lichtje op je iBook die aangeeft dat ie standby staat als je hem dichtgeklapt hebt hard of softwarematig wordt aangestuurd.

Ik wil kijken of ik het kan gebruiken als een email indicatieledje door een mail progie in het bsd gedeeltje te draaien met een cron of zo.

Iemand een idee of en hoe ik dat lichtje kan aansturen?

Goed idee! Ik zal even wat research doen...

Adriaan

Goed plan! Misschien is het ook mogelijk om het lampje op het toetsenbord naast de 'num vergr' F6 toets te gebruiken....

Wat is het "bsd gedeelte"?

Ik denk trouwens dat het een zware opgave wordt.
Als het lampje knippert, dan staat de iBook in sluimerstand en zijn alle onderdelen uitgeschakeld. Je hebt dan dus geen netwerk, Airport, CPU, disk en andere resources tot je beschikking. CRON draait dan ook niet, dus kun je ook geen e-mail checken.

Je zou wel kunnen proberen om via iBeezz een schema op te stellen waarbij de iBook om de zoveel tijd even wakker wordt en dan gaat doen wat 'ie moet doen.

Het BSD gedeelte is het UNIX van macos. Eerst dacht ik dat het linux was maar het blijkt toch BSD te zijn.

Het num lock lampje is ook een goed idee maar lijkt me te makkelijk. Ook heb je dan het probleem als je die gaat switchen dat de num lock status mee gaat. Zit je net te typen gaat opeens je num lock aan. Niet fijn op een iBook.

Ik denk ook niet dat het mogelijk is om dit te doen in standby stand. Ik zou al blij zijn als het werkt in normale werkomgeving.

Alle tips zijn welke.

Ik ga trouwens ff die link naspeuren. Kijken wat het is.

Kijk dan ook eens naar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15555]MailTicker[/url]. Dat is een programma dat om de zoveel tijd in de achtergrond kijkt of er mail is ontvangen. En dan in de menubalk een melding geeft.

Is het onmogelijk om het lampje van de 'num-lock' en de 'caps-lock' onafhankelijk van hun functie aan of uit te zetten? Zou jammer zijn.

Ik zal dat mailticker eerst een proberen. Maar het is natuurlijk veel gaver als je sluimerlampje gaat knipperen bij mail. Heb je toch weer iets l33t :)

Ik heb vaker met linux en windoos geprobeert de ledjes van de *-locks proberen te sturen. Maar bij iedere poging ging de status mee. Ik weet niet hoe het met macintosh is.

ik heb dit kunnen vinden [url]http://mail-index.netbsd.org/netbsd-users/2002/06/01/0001.html[/url] [url]http://mail-index.netbsd.org/netbsd-users/2002/06/01/0002.html[/url]

helaas gaat het niet over het standby lampje maar wel over de keyboard lights. zou leuk zijn als je bijvoorbeeld je ichat of msn aan een ledje kan toewijzen (bijvoorbeeld knipperen als je een nieuwe message hebt)

[quote:6982ce9930="djve"]Is het onmogelijk om het lampje van de 'num-lock' en de 'caps-lock' onafhankelijk van hun functie aan of uit te zetten? Zou jammer zijn.[/quote:6982ce9930]

Dat is mogelijk, daar heb ik zelfs al mee zitten spelen! Maar het zou gaaf zijn dat als je laptop gesloten is dat andere lichtje gaat knipperen wanneer er een nieuwe mail is.

Standby lichtje wordt hardwarematig- door het moederbord- aangestuurd.

[quote:bb987a4ae0="Adriaan Mol"]Dat is mogelijk, daar heb ik zelfs al mee zitten spelen! Maar het zou gaaf zijn dat als je laptop gesloten is dat andere lichtje gaat knipperen wanneer er een nieuwe mail is.[/quote:bb987a4ae0]

Cool dat het werkt! heb je daar een scripje ofzo voor? Kan ik daarmee een lampje laten knipperen als er een nieuw iChat of MSN brichtje is? Dat maakt m’n dock wat rustiger :wink:

jammer dat ik het ledje niet kan aansturen. Misschien eens een keertje iets modden en een ledje aan de andere kant maken :)

Wel fijn dat de num lock onafhankelijk werkt. Ga het ff proberen. Met een beetje scripten kun je er vast wel iets leuks van maken. Misschien wel dat ie in morse de persoon die online komt seint :slight_smile:

Cheers,
J!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is...

ik ben er eerlijk gezegd niet meer verder mee gegaan. Vind het een beetje sonde mijn ibook te modden, en dat numlock gedoe lijkt mee meer irritant dan nuttig dus.