Ibook soms in coma bij warmte

Hello luitjes, Ik heb een Ibook G3 700, en werkt als een trein. Echter, ik was laatst in Malta, en daar was het redelijk warm, ook binnen. De Ibook raakte constant in een soort coma, waar alleen het verwijderen van de batterij iets aan kon doen. Ik denk dat het van de warmte kwam, maar ik heb de ventilator ook niet horen aanslaan. Hebben meer mensen dit? of is er een progje waarmee ik de ventilator kan testen, want ik wil wel eens weten of tie het uberhaupt wel doet?

Alvast bedankt,
:x Dorkiban

:lol: De Apple hardware-test cd, die zat er als het goed is bij.

Yep die heb ik, Hydro, maar daarop kon ik geen ventilator test op vinden. Zou die er wel op moeten staan?

Zou normaal niet aan de warmte mogen liggen, ik ben vorig jaar naar Malaga geweest en daar was het ook 30+ en daar had noch mijn PBje noch de iBooks van broer en schoonbroer last van.

<OT> Niks zo goed als een draadloos netwerkje in de zon en dan maar MOHAA</OT>

Even een vraagje: zit er ueberhaupt wel een ventilator in de iBook? Volgens mij niet.....

In mijn G4 ibookje zit wel degelijk iets van een ventilator... of iets in die richting. het zoemt als ie warm wordt en dat gebeurt alleen als ik em op z'n staart trap! Maar of er een in een G3 zit weet ik niet. Lijkt me haast wel toch want er zijn vast wel meer mensen in tropische gebieden met ibookjes.

Ja, er zit een ventilator in een G3 iBook (dual USB).

Volgens mij zit er geen ventilator in de G3 iBook. De G4 iBook weet ik niet. Ik heb in ieder geval bij mijn iBook nog nooit een ventilator aan horen slaan. Als het een beetje stil is hoor ik hooguit de harde schijf zoemen, en voorheen ook de cd-speler, maar die heeft het inmiddels begeven.

Ja, na mijn bezoek aan Malta heb ik hem opengemaakt en er zit een ventilator in.

Ow, dan hoop ik niet dat die van mij kapot is, omdat ie het nooit gedaan heeft.

[quote:8201597e7b="Visualfreak01"]Volgens mij zit er geen ventilator in de G3 iBook. De G4 iBook weet ik niet. Ik heb in ieder geval bij mijn iBook nog nooit een ventilator aan horen slaan. Als het een beetje stil is hoor ik hooguit de harde schijf zoemen, en voorheen ook de cd-speler, maar die heeft het inmiddels begeven.[/quote:8201597e7b]

Er zit zeker wel een ventilator in een iBook, onder de tekst “iBook” zit die, vooral als je een CD’tje speelt en lekker veel met je CPU bezig bent springt die aan

Er zit zeker weten een ventilator in een iBook en PoBo's. Als ik een tijd wat Quicktime filmpjes bekijk en 632 dingen tegelijkertijd doe springt 'ie aan.

Alleen in mijn Bondi iBook heb ik hem nooit gehoord.