iBook start niet meer op.

RIP mijn iBook. ;(

Ik zat te spelen met het toetsenbord, haalde hem ff omhoog en deed hem weer naar beneden, geen brute kracht of wat dan. Toen werd m’n scherm zwart, ging het sluimerlampje aan, en ging die even later weer uit. Opstarten doet hij niet, ook niet als ik option, command, R en P ingedrukt houdt. Heb de tweede geheugenmodule die ik er laatst bij had laten er al uitgehaald en het opnieuw geprobeerd, en weer niets.

Het betreft een iBook G4 1,33 Ghz, 1 GB RAM (2x 512), dus de laatste versie. Dus ook de laatste OSX.

Edit: Ik hoor wel m’n harde schijf (volgens mij) als ik op de aanknop druk, maar verder gebeurt er niets.

Is hij niet gewoon leeg?

Nee, volle batterij en had ook de adapter eraan hangen.

mijn logic drive ofzo was laatst stuk op mn ibook daar hoorde ik wel blazen enzo.. ik zou je garantie gebruiken

En je batterij zit ook goed op z'n plaats? En al aan de stroom gehangen? Ik zou het anders ook echt niet weten. Hopen dat je nog garantie hebt vrees ik.... :cry:

Ik moet er trouwens nog bij vermelden dat ik geen opstartgeluidje hoor als ik opstart. Dus en een zwart scherm en geen opstartgeluid.

En ik heb m’n iBook oktober/november gekocht, dus ik heb nog wel garantie. Alleen gekocht bij het MacHouse, en daar heb ik nou niet al te positieve verhalen over gehoord :frowning:

Heb je tijdens het omhoogtrekken van het toetsenbord misschien een stekker losgetrokken? 't kan geen toeval zijn dat hij plotseling "dood" is

[quote:605db9d2aa="iDanny"]Heb je tijdens het omhoogtrekken van het toetsenbord misschien een stekker losgetrokken? 't kan geen toeval zijn dat hij plotseling "dood" is[/quote:605db9d2aa] Dat leek mij ook al. Hoe kan ik dat controleren dan? Want ik kom niet verder dan mijn RAM modules. Kan ik nog meer bekijken onder de behuizing, en zo ja, hoe?

[quote:a32b185cef="Paultje"][quote:a32b185cef="iDanny"]Heb je tijdens het omhoogtrekken van het toetsenbord misschien een stekker losgetrokken? 't kan geen toeval zijn dat hij plotseling "dood" is[/quote:a32b185cef] Dat leek mij ook al. Hoe kan ik dat controleren dan? Want ik kom niet verder dan mijn RAM modules. Kan ik nog meer bekijken onder de behuizing, en zo ja, hoe?[/quote:a32b185cef]

Je moet toch nog eerst langs je Aiport kaart? Zit die er wel weer terug in?!

[quote:856fc8d091="Paultje"]Alleen gekocht bij het MacHouse, en daar heb ik nou niet al te positieve verhalen over gehoord :([/quote:856fc8d091]

Nou, dat valt toch wel mee? Ik heb alleen maar goede ervaringen met de MacHouse, in Amsterdam en Woerden.

Trouwens, als je dan slechte verhalen hoort, waarom koop je daar dan je iBook? :wink:

Voor de rest: ik hoop dat het verder goed afloopt met je iBook. Altijd vervelend als je Macje er mee kapt…

[quote:6467239325="kontheur"]

Je moet toch nog eerst langs je Aiport kaart? Zit die er wel weer terug in?![/quote:6467239325]
Moet ik dan beide geheugenmodules eruit halen? Want als ik mijn toetsenbord omhoog haal zie ik nog veel andere schroefjes. Alleen ik heb geen idee wat ik dan loshaal en hoe ik dan ervanaf haal.

Als jij je toetsenbord eraf hebt gehaalt dan kun je maar 1 kant op.

• Je moet een berschermdekseltje losschroeven
  • Nu kom je bij je airport-kaart. Hiervan moet je het stekkertje eruit halen.
  • Nu kun jij pas bij je geheugen.

Kan bijna niet fout gaan hoor!

Toch zou ik maar erggggg voorzichtig zijn aangezien je nu nog garantie hebt en na wat schroeven misschien niet meer.

Hier kan een slotje op, ben net naar MacHouse gegaan en met de combinatie [i:455d55e0e8]ctrl + command + shift + powerknop[/i:455d55e0e8] en hierna 10 seconden wachten was genoeg om mijn iBook weer tot leven te wekken. :D