iBook, strepen op scherm

Doe net m'n iBook open, hoor de startup-chime en ik krijg eerst witte vlekken op het schem en daarna verticale, gekleurde strepen over een zwarte achtergrond.Al een paar keer hergestart,maar het probleem blijft. Is dit het scherm of een ander probleem? Het gaat niet over een oud model, maar over de meest recent uitgebrachte 12" G4 van drie maanden oud. Iemand een oplossing of meteen terugsturen?

Er zelf aan knoeien als je nog onder garantie bent is geen goed idee. Ik zou 'm terugbrengen als 'k van jou was.

Even opstarten met appeltje-alt-p-r ingedrukt en drie keer de boing voorbij laten komen of anders zoeken naar hoe je het nvram reset. Ik gok dat dat laatste weleens het probleem zou kunnen oplossen, maar ik vergeet altijd hoe dat moet. Er is hier wel over geschreven. En anders vermoed ik een grafische kaart probleem. Heb je al opgestart van je dvd en gezien of het dan weg is?

Bedankt voor de reacties, iBookje ligt nu ter reparatie bij Apple center. Is waarschijnlijk het logic board die stuk is