iBook upgraden, kan dat?

Is het mogelijk om een iBook up te graden? Ik bedoel niet RAM of een Harddisk, maar de processor en/of moederbord..... :? Ik heb een 500 Mhz iBook Dual... Weet iemand dit? :roll:

Ik denk het niet...

Deze link levert niks op http://eshop.macsales.com/MyOWC/Models.cfm?TI=#TimeFormat(Now(),

Jammer is dat.... Enig idee of dat in de toekomst mogelijk zou veranderen? :|

Ik denk et niet, veel van dat notebook spul zit embedded op het moederbord dus een processorupgrade zit er denk ik niet in :(

nee.. het is niet mogelijk je ibook up te graden... behalve een nieuwe dvd rom of cd-rw of combo ofzo... dat lukt wel... maar als je je ibook sneller wilt laten werken kun je hem steeds overclocken ( op eigen risico)

overclocken is grappig,.. maar na verloop van tijd heb je toch grote kans dat je processor heel snel achteruit gaat!

en dan nog,… de DUAL USB i(ce)Book kan je naar 600/100 overclocken en hij is nu 500/66 dat is wel een verschil, maar of het nu waard is om je PPC en MoBo daarvoor te verneuken… dat weet ik niet hoor.

dan kan je hem beter verkopen (tweedehandsmac.nl) en dan een nieuwe kopen. ik heb in januari mijn iBook (ook 500 Dual USB met DVD en 20GB ipv 10GB (was een BTO)) verkocht voor 1200 euro,… nu staat het nog steeds op mijn spaarrekening en ga ik een Powerbook 12" kopen,… maar ik wacht nog even op de nieuwe!!

HS-L

Stel dat het zou kunnen en stel dat je zo goed kan solderen (als dat nodig is).Je zult de juiste onderdelen niet vinden.Je hebt dan een nieuw logic board en processor nodig. Bij[url=http://www.applemacparts.com/iBook.html]macappleparts[/url] vond ik alleen dit. Dus de kans dat je een de juiste onderdelen los vind die je nodig hebt acht ik heel klein.Misschien op e-bay.Maar al die moeite :roll: Zou gewoon doen wat HSL zegt. :wink:

Ik had hooguit een stille wens, om ooit, ooit als ik weer spaargeld heb :P een snellere iBook te hebben/kopen. Upgraden gaat dus niet, dus dan maar een keer een nieuwe...

Ik heb nu 2 keer 128 mb (zat er helaas al in). Is het echt de moeite om er meer geheugen bij te prikken? Snelheidswinst? Ik vind het al heel lekker als ik alleen al het gevoel krijg dat hij ietsje sneller is…

Verder ben ik overigens best tevreden, ik ben al lang blij dat ik in het bezit ben van twee schone Appletjes (iBook en iMac 17" TFT) :stuck_out_tongue: :roll:

je moet er zeker een geheugen bankje van 512MB RAM in zetten! Met MacOS X zal je dat goed merken.

Je iBook zal er niet sneller van worden maar zeker wel “soepeler” aanvoelen en dat is een prettig verschil…

Voor 112 EURO bij macstuff.nl bv…

Evt. kun je er een snellere en grotere harde schijf in zetten maar die snelheids winst zal je alleen maar direct merken bij bv videobewerking ect.

Gewoon lekker op je iBook je ding doen en niet zo er op letten of hij nu sneller kan of niet. Geniet er gewoon van dat je een MAC hebt met MacOS!
Wanneer je weer genoeg euro’s hebt vervang je je iBook weer voor wat nieuws… ook die zal dan op een gegeven moment weer te “langzaam” aanvoelen enz…

Over enkele weken komt Panther uit. En daar zit een behoorlijke snelheidswinst in.

Dit is de eerste keer dat Apple een upgrade van een OS uitbrengt en dat je ook daadwerkelijk merkt dat het allemaal veel sneller en soepeler werkt.

Mijn ervaringen zijn wel gebaseerd op de 1e drie developer releases.
Maar ik verwacht dat de definitieve release die snelheidswinst nog steeds bevat.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog even verder met sparen en zet er dan waarschijnlijk een keertje wat meer geheugen bij. Panther zal er na het uitkomen ook op gaan draaien en aangezien de kans groot is dat dat snelheidswinst gaat opleveren, kan ik niet wachten! :P