iBook verbinden met TV

Ik kom er niet uit, ik zoek nu al enige tijd en ik heb waarschijnlijk de verkeerde adapter want zie geen mini-jack uitgang (ook geen externe schakelaar dus) om de verlengkabel ,door AppleStore aangeboden, te gebruiken. Mijn iBook is van 2003 (M9165LL/a) en mijn vraag is dus er bestaande kabels te verkrijgen zijn of moet ik zelf aan het solderen, ik heb nl. wel een schemaatje gevonden van VGA ==>scart maar ik mis de kennis om te bepalen of dit nu de juiste oplossing is..... http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/index.html Mijn Sony-TV heeft 2 scart-ingangen, een met [...] en een met [ s ].

Ik kijk graag naar mijn iBook maar anderhalf uur op mijn bureaustoel om een filmpje te bekijken… dan toch liever op de bank met vriendin :lol: dus graag hulp.

bedankt

als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er meer ibook met tv verbinden vragen en oplossingen zijn. bijv [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=7097[/url]

daan.

Bedankt voor de link, ik was zo 'dom' om onder video te zoeken.... (en een heleboel andere nieuwsgroepen)

En ik zou ook wel willen weten of het zelf te solderen valt en of iemand daar scheme's van heeft/weet. :wink:

er is een adapter te koop bij de apple store voor 19 euro, je kan dan een kabeltje met tulpenstekker aandoen en dan via een scartverloopstuk aan je tv hangen. dan hoed je niks te solderen...

Ik kreeg dat adapterje er gewoon stanbdaard bij volgens mij...

Maar inderdaad lijkt het mij een beter idee om twee tientjes uit te geven, dan zelf aan het solderen te slaan.

je krijgt een mini vga naar gewoon vga standaard bij je ibook. die mini vga uitgang gebruik je om de vga > svideo kabeltje te gebruiken.

daan.

:roll: Dat is toch juist lekker, met je vriendin in bed, iBook op je buik DVD'tjes kijken. Moet je opletten hoe lekker warm ie, de iBook, wordt. :lol:

Beammeup

Ik zoek toch wat andere warmte... :wink:

Maar ff terug naar topic, ik heb dus wel een verloopje van miniVGA -->VGA gehad en dus geen verloopje naar Svideo en dus ziet het er naar uit dat ik ong. €58 inc. kwijt ben om dit voor elkaar te krijgen. Toch niet zo raar dat ik een andere oplossing overweeg!? Zaken gaan dit jaar toch wat minder en dus moet ik op de kleintjes letten…