iBook via netwerkkabel aansluiten aan Airport iMac

Ik heb sinds kort een nieuwe aanwist voor mijn mac museum. Mijn zus heeft namelijk een clamshell iBook gekocht. Op haar kamer staat ook onze oude iMac DV die via een Airport kaart deelneemt aan ons netwerk. De iBook staat op het moment beneden via een netwerkkabeltje aan de router gekoppeld, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om via een netwerkkabeltje of iets anders simpels de iMac op haar kamer met de iBook te verbinden, zodat ze ook met haar iBook op haar kamer kan werken! Of moet ik hier dan toch wat meer moeite voor doen?

Correct me if I'm wrong:

Je zou de iBook via ethernet kunnen aansluiten op de iMac DV en op de iMac DV internet sharing aanzetten.

Of is dit te simpel?

Kan er geen airportkaart in clamshell ibooks? Koop die airportkaart anders 2e hands en dan kan ze in hele huis internetten. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb hier de eerste generatie iBook en daar kan zeker een Airport kaart in. Let wel op dat je niet de Airport Extreem koopt!

Ik snap zelf natuurlijk ook wel dat er een Airport kaart in kan, maar mijn zus heeft niet het geld op haar rug groeien :D. Ze wil deze vragen voor haar verjaardag of zoiets dergelijks. Daarom is een tijdelijk alternatief aan de orde.. Ik zal het advies van freerksmit inderdaad zoiezo maar even proberen, maar als dit niet werkt wil ik toch wil graag weten hoe het wel moet!

Dus: voor het geval dat… iemand ideen? :stuck_out_tongue:

Het gaat gewoon lukken via internet sharing zeker weten :D

freerksmit had het goed, niet te simpel: gewoon apple :finderoud:

Ik heb geen iMacDV maar ik meen dat ook dit kan:

Sluit de iMac DV via ethernetkabel aan op het netwerk. (paar met meter kabel en twee stekkertjes) Haal de airportcard uit de iMac en uit de adapter en gebruik de airport card (=zowiezo niet extreem) voor de iBook.

[quote:270ed5fe30="Pjotr"]Ik heb geen iMacDV maar ik meen dat ook dit kan:

Sluit de iMac DV via ethernetkabel aan op het netwerk. (paar met meter kabel en twee stekkertjes) Haal de airportcard uit de iMac en uit de adapter en gebruik de airport card (=zowiezo niet extreem) voor de iBook.[/quote:270ed5fe30]

Ja dit kan natuurlijk ook, maar dat is niet interesant natuurlijk, omdat die airport kaart niet voor niks in de iMac DV zit. Die staat namelijk op een andere verdieping dan de router!

En boekeloo, bedankt voor de “confirmation”! :slight_smile: ik zal het proberen en nog wel even melden hoe het afgelopen is.

zijn er geen overige ethernetpoorten vrij op je router? anders kan dit misschien handiger dan moet je niet prutsen en dan heb je direct de verbinding. je hoeft dan enkel de kabel van die ibook naar je router te verbinden

[quote:478a60e2dd="yoann"]zijn er geen overige ethernetpoorten vrij op je router? anders kan dit misschien handiger dan moet je niet prutsen en dan heb je direct de verbinding. je hoeft dan enkel de kabel van die ibook naar je router te verbinden[/quote:478a60e2dd]

Nu de iBook beneden staat is dit ook het geval, maar mijn zus wil juist op haar kamer werken met haar iBook en omdat de router een verdieping lager is moet dan een kabel getrokken worden van aanzienlijke lengte die we niet hebben en waar we geen zin in hebben :wink:

ok ik begrijp het :-)