iBook voeding klapt eruit

Heb nu al 2x gehad dat de voeding van mn iBook eruit knalt.

Vanmorgen werd ik wakker, iBook in slaap, indicatielampje van voeding was uit.
Wat dan helpt is op de voeding het ‘blokje’ eraf halen en opnieuw erop zetten, dan gaat ie weer aan en laden.

Mijn iBook staat 's nachts nog wel eens aan voor bepaalde taken en dan is het vrij vervelend dat ie eruit knalt.

Is dit normaal voor zo’n voeding of is er toch iets mee aan de hand??

gek genoeg had ik dat vannacht ook. helaas had ik de batterij er even uitgehaald (slechte ervaring batterij conditie bij altijd in stopcontact hangen). dus die van mij was compleet uit gegaan. Dacht dat het aan ons stopcontact lag.. maar nu weet ik het niet meer zo zeker. vaag verhaal.

Heb dit zelf ook al veel voorgehad met de voeding voor mijn PowerBook. Lichtje gaat uit en de powerbook zijn batterij wordt niet opgeladen, ik moet dan ook telkens weer de stekker uit het stopcontact trekken en terug insteken. Daarna is het weer ok (voor enkele dagen) :(

Ik weet nu niet ofdat het aan de Powerbook of aan de voeding ligt. Heb de Powerbook zijn Power management al gereset maar heeft niets geholpen. Ik denk dus dat het aan de voeding ligt.
Maar wil geen nieuwe adapter kopen, is de moeite niet… :?

Heb ik ook al een paar keer gehad.

Bij mij is het door oververhitting.
Telkens wanneer die net is uitgevallen is het blokje gloeiend heet.

Volgens mij zit er een beveiliging in het blokje die hem bij oververhitting uitschakelt.

Als je hem om zijn kant legt tijdens het laden, zodat hij meer luchtcontact maakt houdt ie het langer uit…

Ik heb hetzelfde met 15" en 17" Powerbooks. Stekker eruit en erin is dan de oplossing. Het ene stopcontact heeft dit probleem, het andere niet. Heb nog niet kunnen achterhalen wanneer nou wel en wanneer niet.

Dit is dus een algemeen probleem :? Bijna of topic: vonkt de voeding ook als je hem (haar?) belast in de WCD stopt? de polen van mijn adapter zijn lekker "aangebakken" Oplossing daatvoor : eerst 230V dan in de laptop.

M

Ja dat ding vonkt altijd als ik em in t stopcontact stop. Belast of onbelast, maakt geen r**t uit.

Maar dat schijnt normaal te zijn, heb het met meerdere apparaten.