iBook voetjes

Jawel, ik mis een voetje bij m'n iBook. Op het discussieforum van Apple werd door iemand gezegd dat dit gewoon onder de standaard garantie van 1 jaar valt. Maar zojuist kreeg ik een mailtje van Card Services waarin stond: [quote:456f03a61d]De voetjes vallen helaas niet onder garantie. Apple kan er tenslotte niks aan doen dat er één zoek is geraakt. Wij hebben wel de feet kit, zoals hij officieel heet, op voorraad, prijs ¤ 10,= ex. BTW[/quote:456f03a61d] Volgens mij kan Apple daar wel wat aan doen, maargoed. Of misschien moet ik eerst de andere drie er uit friemelen, en dan nog een keer vragen :? :lol: . Weet iemand hier zeker of dit wel of niet onder de garantie valt, en of er een goedkoper alternatief mogelijk is (behalve dichtkitten o.i.d. :P )?

Heeeej,

Rare zaken! Ik heb een powerbook waar de voetjes vanaf zijn. Heb gebeld met Apple en nieuwe gekregen (doosje met rubbertvoetjes en lijm). Krijgen zonder te betalen dus, viel onder garantie.

Doe er je voordeel mee…

ligt maar net aan welke dealer je belt. Was ook een voetje kwijt en bijna alle dealer in dit land gebelt. Machouse heeft er 1 gratis verstuurd, een ander wou er 17.50 voor hebben. Zou dus even naar machouse mailen en vragen of je er 1 kan krijgen.

Gelukkig heb ik de mijne later weer gevonden, dus heb er 1 over. Kopen!!!

PS Mail me maar als je een nopje van een iBook G3 wilt. Stuur ik het wel op voor je.

ik ben ook een voetje van mijn iBook kwijt. Ik heb nog gezocht naar een afgeleefde batterij om het voetje te hergebruiken toen ik van de dealer hoorde dat ik er vier kon kopen voor de vriendenprijs van, jawel, 50 EUR!!!

Ik heb dus wel belangstelling voor dat teruggevonden voetje :smiley:

grtz bart

[quote:7266a68ce1]De voetjes vallen helaas niet onder garantie. Apple kan er tenslotte niks aan doen dat er één zoek is geraakt. Wij hebben wel de feet kit, zoals hij officieel heet, op voorraad, prijs ¤ 10,= ex. BTW[/quote:7266a68ce1]

Euhhh Apple kan er tenslotte niets aan doen dat een voetje zoek is geraakt?
Hadden ze de boel maar beter vast moeten plakken. Dit valt wel onder garantie
ff apple bellen!

Werkelijk schandalig wat voor bedragen ze vragen voor zo'n stom rubbertje...

ze zijn verschrikkelijk duur, maar ik heb ze gratis gekregen en nee niet met garantie. Je moet ff de smoes bedenken dat het knopje naast je pijltjes toest hef losgelaten. Zo krijg je een nieuw toetsenbord, maar in mijn geval kreeg ik een keyboard (groot toetsenbord dus). Ik weer bellen, en zo kwam ik op vier stuks, tot eindelijk ze de goede stuurden. Toen lieten de pootjes los, ik weer bellen, geen garantie, ik naar de mac store ook geen garantie, wel voor 14,95. Dacht ik ook, i kheb nog wel een nieuw toetsenbord thuis liggen RUILEN en ja geruild. 8)

Dit heb ik ook meegemaakt...... :( Gelukkig stomtoevallig teruggevonden in me auto toen ik die wou stofzuigen!! heb ze gewoon opgedrukt zonder lijm....

Maar wel belachelijk dat ze veel vragen voor een voetje…
Maar of dat onder garantie valt…zou ik niet weten…

Misschien een les voor :apple: om daar beter op te letten…

En als je het voetje teruggevonden hebt, met een lijmtang en een half druppie sekondenlijm vast maken…
:innocent:
Dan komt die nooit meer los… heb je breekijzer voor nodig…

Bij de Karwei koop je voor een paar euro een setje dempers voor glazen deurtjes. Passen precies in de plek van de voetjes en blijven goed zitten.

kijk, karel willem.. daar kunnen we wat mee.

ik ben ook een dopjes-gedupeerde. en wel sinds ik mijn aaiboek heb ingestuurd ter reparatie bij Apple zelf. een week nadat ik mijn ibook terug had ben ik het doppie kwijtgeraakt. beetje jammer.

dan maar zo’n gamma-dopje. koop volgend jaar toch lekker een pBook :slight_smile:

:lol: Haha, hebben ze van Card Services teruggebeld dat ze even contact opgenomen hebben met de Appleonderdelenleverancier hier in Nederland, heeftie bij wijze v. grote uitzondering kosteloos een voetje opgestuurd. :D

@christiaan: als je ze bomvast plakt kom je (of het servicecenter) ook nooit meer bij het schroefje wat onder het voetje zit :o

grtz bart

Ja, dat vroeg ik me ook af. Ik heb d'r net de voetjes gecontroleerd, en eentje kon ik er zo uit halen. Maar volgens mij zitten de andere gewoon vastgelijmd (i.i.g. v.d. batterij). Dus wat moet ik nu doen? Lijmen of niet? (poll? :P )

Stuurt Apple trouwens niet zelf een lijmtube mee met zo’n feetkit?