Ibook volledig opkuisen

Heeft er iemand tips of programma's die ik kan gebruiken om ibook op te kuisen. Kheb er nogal veel op geinstalleerd en erafgegooid.

Alsook internetgebruik enz.

Kzal het zo zeggen, kheb hem nog maar twee maanden en vroeger altijd pc gewoon.
EN tjah daar moest je welk bijna elke dag opkuisen, temp files, temporary internetfiles, cookies registrycleaner en wat nog meer allemaal.
Kwil gewoon een proper MACKJE :-)))

Is dit bij een mac ook nodig.
Hij loopt soms nogal traag :frowning:

En nog iest ik heb een harddisk van 40 gb, en hij geeft maar 37,3 gb aan ???

Thx bij voorbaat

Zo nu en dan de volumebevoegdheden herstellen en een opruimprogramma als [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10491]Macjanitor[/url] laten lopen is eigenlijk al voldoende.

Die laatste is overigens niet helemaal nodig als je Mac 24 uur per dag aan staat. Dus niet in sluimerstand.

Eigenlijk is dit alles.

Hey Chemistry,

Kijk hier, hier, hier of hier effe…
Weet zeker dat je er wat aan hebt…

Suc6! :wink:

Dat van die 40Gb die bij jou minder lijkt te zijn zit 'em in de afronding.

De ene gebruikt als Megabyte 1000Kb, de andere 1024Kb.

Thx AL :-)))

Ik ga MacJanitor gebruiken en Diskwarrior.

Nog een idee over mijn 37,3 gb ???

De effectieve schrijfruimte op een HD is altijd minder. Heeft iets te maken met dat een gb geen 1000 mb is maar 1024 mb, of zoiets. Was al gepost zie ik nu 8) In ieder geval kun je ook veel ruimte besparen door ongebruikte printer drivers te verwijderen: map bilbliotheek -> printers. En met een programma als delocalizer, monolingual, macaroni ed kun je talenbestanden die je niet gebruikt verwijderen, scheelt al snel een paar honderd mb.