Ibook voor de 5e keer dood!

Prachtige machine die Ibook maar ik heb er niets dan pech mee. Ben nu aan m'n 3e toe. De eerste was er 1 van de eerste generatie, een jaar probleemloos gedraaid en vervolgens verkocht voor een snellere en grotere.

Deze 14" is me 4 keer op rij stuk gegaan.
2 x is het logic board vervangen
1 x de harde schijf
1 x de achterkant?

Wat is er aan de hand?
Ik citeer: [quote:89735d42aa]
and today the one that came back has also died in a very graphic way - garbage all over the screen followed by what looked to all intensive purposes like a pixelated equivalent of purple and black mould growing from the screen edges towards the center. From what I’ve read previously, that’s the logic board dying. Not so much lemons as a full fruit salad! [/quote:89735d42aa]

Na de 4e keer werd me een nieuwe beloofd, die heb ik ook gekregen…na 1 maand zonder Ibook.
Overigens de 3 reparaties daarvoor had ik m’n Ibook na 1 a 2 dagen alweer terug…

Goed, en nu gaat mijn nieuwe na 3 maanden dus ook langzaam dood!
Het kost me zoveel tijd en ergenis, en ik verwacht nu weer dezelfde procedure.
Eerst 3 keer repareren om vervolgens weer een nieuwe uit te leveren.

En believe me, dit is wel wat heftiger dan witte vlekken op je beeldscherm, iets dat ik overigens ook al meegemaakt heb met een Ibook!

Prachtige patronen verschijnen er tijdens het overlijdensproces op het beeldscherm, dat moet ik Apple nageven, ze weten ook hier een goede show van te maken :x

Ik hou julllie op de hoogte!

Willem

Zijn er meer mensen in dit forum met gelijke ervaringen?
Er schijnen honderden mensen last van te hebben http://discussions.info.apple.com/webx?128@83.G4DkaRUFi8g.2@.5999d237

Ik heb geen gelijke ervaring met mijn inmiddels 18 maanden oude ibook 700. Tot op heden geen enkel probleem mee gehad en ik gebruik hem dagelijks erg veel. Ik ben alleen ooit gevallen met mijn ibook als gevolg wat dode pixels, ik heb toen het scherm laten vernieuwen bij apple wat binnen een week gerepareerd was. Ik kan je ervaring niet met je delen. Ik wens je dan veel succes met je ibook, ik kan me goed voorstellen dat het erg vervelend begint te worden.

het lampje acher mij scherm gaat alleen aan als ik em een heel klein beetje open klap, er zit volgens mij een breuk in het stroom kabeltje die het mini TL buisje van stroom moet voorzien, ben op zoek naar een schroeven draaier waarmee ik em open kan draaien, weet iemand waar ik die kan krijgen?

Ik heb mijn iBook voor de derde keer in een jaar moeten wegbrengen. De eerste keer is het moederbord vervangen, de tweede maal de harde schijf. En nu is het moederbord volgens mij weer aan de beurt. De prachtige patronen, eerst verticale strepen, daarna een soort zwart/witte golven noopte me om weer eens AppleCare te bellen....

Ik ben voorzichtig met m’n laptop, vervoer’m altijd in een padded rugzak. Als ik de thread bij Apple doorlees zijn dit geen incidentele problemen. Omdat er een service provider dichtbij m’n huis is breng ik’m altijd daar heen, ze doen er dan ongeveer een week over om de iBook te reparen. Hoe is jullie ervaring met het versturen per koerier, gaat dat sneller?

Ik hoop dat ze dit probleem bij de (net bestelde) iBook G4 hebben opgelost…

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=10065&highlight=

Ik heb pech. Bij de technische dienst van de winkel waar ik mijn ibook heb gekocht moesten ze eerst wachten op een onderdeel uit de VS. Dat is vandaag gekomen en waarschijnlijk is -ie dinsdag klaar. Maar volgende week ben ik een hele week niet in Brussel, kom pas zaterdag terug en dan is de technische dienst gesloten, dus kan hem pas maandag 17 november ophalen.

Bovendien ben ik bang dat ik mijn computer nog wel eens kwijt zal raken, gezien de dramatische verhalen van collega Ibook gebruikers, hier en bijvoorbeeld op de Apple gebruikersforum site.

Zoiets verwacht je toch eigenlijk niet van een “klasse” product.

:frowning:

mja mja blijkbaar meer pech dan geluk met die mooie iBooks de mijne zijn trackpad ging eraan, de harde schijf blokkeerde onder panther en de batterij trok op niets... gelukkig ben ik van hem af... hopelijk heb ik meer geluk met mijn nieuwe

[quote:4a71df6956="yoann"]hopelijk heb ik meer geluk met mijn nieuwe[/quote:4a71df6956]

Schrijfblok? :wink:

Volgens mij zijn er twee soorten iBooks. Uit ervaringen van enkele vrienden blijkt:

• óf hij doet het altijd, jarenlang.
  • óf hij gaat elke 2 maanden wel een keer stuk.

Dat mag Apple wel wat beter doen wat mij betreft…

Ik vraag me af een iBook zo'n goede aankoop is. De mijne was in ieder geval de grootste miskoop van mijn leven. Binnen een jaar drie keer terug voor reparaties. Ik heb uiteindelijk een advocaat in de arm genomen. Ik postte over mijn ervaringen een lang en leerzaam verhaal in (tot op heden) twee afleveringen. Het is [i:87db8a4f8f][url=http://www.kro.nl/forum/tm.asp?m=1000&appid=&p=&mpage=1&key=apple&language=single&tmode=&smode=&s=#1053]hier [/url][/i:87db8a4f8f] te lezen . Wanneer je even de moeite neemt om de links in het bericht te volgen zul je ontdekken dat ongelofelijk veel mensen problemen hebben met hun iBook en met Apple. Ze hebben allemaal hun machientje in minder dan een jaar tijd al minstens drie keer voor reparatie terug moeten sturen. De problemen beginnen als je de iBook oppakt, hij buigt dan een beetje en zo beschadigt de grafische chip. De oorzaken? een zwak moederbord tesamen met ontwerpfouten in de machine.

Windowsgebruikers kunnen, wanneer ze zo belazerd worden zonder onoverkomelijke problemen naar een andere hardware-leverancier overstappen. Wanneer je voor Apple hebt gekozen, zit je helaas vast aan Apple. Apple bezit een monopolie, niet tegenover andere producenten, maar tegenover z’n gebruikers. Je bent bij Apple gedwongen alles te slikken, tot en met woekerprijzen voor service en reparatie.
Als je voor het Apple platform gekozen hebt kun niet meer zomaar naar een ander gaan als je ontevreden bent, want in dat geval kan je al je dure software bij het vuil zetten en zijn veel van je documenten verloren, omdat ze alleen te openen zijn onder MacOs (bijvoorbeeld je boekhouding, die in AppleWorks is gedaan)

[quote:f615a58b5c="T Bone"]Windowsgebruikers kunnen, wanneer ze zo belazerd worden zonder onoverkomelijke problemen naar een andere hardware-leverancier overstappen. Wanneer je voor Apple hebt gekozen, zit je helaas vast aan Apple. Apple bezit een monopolie, niet tegenover andere producenten, maar tegenover z'n gebruikers. Je bent bij Apple gedwongen alles te slikken, tot en met woekerprijzen voor service en reparatie. Als je voor het Apple platform gekozen hebt kun niet meer zomaar naar een ander gaan als je ontevreden bent, want in dat geval kan je al je dure software bij het vuil zetten en zijn veel van je documenten verloren, omdat ze alleen te openen zijn onder MacOs (bijvoorbeeld je boekhouding, die in AppleWorks is gedaan)[/quote:f615a58b5c] Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Ongelofelijk klote dat je dit overkomt en Apple gaat qua service helemaal niet vrijuit, maar in de tijd dat Apple de Mac uitbracht hadden alle fabrikanten hun eigen OS, of in ieder geval een heleboel fabrikanten hadden een eigen OS. Later zijn die fabrikanten op Microsoft overgestapt of failliet gegaan. Apple ook bijna. Je kan Apple dus niet beschuldigen van monopoliebezit, in ieder geval niet door een door hun zelf verkregen monopolie door machtsmisbruik. Mijn mening over Apple wordt steeds duidelijker, prachtig OS, hele mooie computers waarvan twee soorten: de onverslijtbare en het maandagochtendexemplaar en als laatste een nog minder dan waardeloze service. Pas als er met rechtszaken gedreigd wordt zijn ze bereid iets te doen, zie de G3 iBook moederbord ellende. Een zwaar arrogante opstelling. APPLE, DOE ER WAT AAN ANDERS WORDT HET NOOIT WAT MET DAT MARKTAANDEEL.

Ik mag hopen dat we het over de iBook 2002 met dual USB hebben toch?

Of zijn er nog andere brakkemikkige iBooks?

[quote:84f25b3a1a="colpolyp"]Ik mag hopen dat we het over de iBook 2002 met dual USB hebben toch?

Of zijn er nog andere brakkemikkige iBooks?[/quote:84f25b3a1a]
De eerste post was van november 2003 en toen was ie al de vijfde keer dood. Het zal dus wel de G3 iBook zijn. Een vriend van mij heeft net zijn G3 iBook van een half jaar oud in kunnen leveren met moederbord problemen. Over de G4’tjes heb ik nog niks geks gehoord.
Volgens mij is de service van Apple zo bout, omdat ze te heilig geloven in de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun producten.

er is nu toch die regeling voor extra garantie?

Mijn iBook is begin februari weer gemaakt, en tot nu toe doet ie het gewoon weer. Volgens mij hadden ze het probleem gefixed met een soort plastic beugel oid om het logic board te beschermen tegen buigen.