iBook wil wireless netwerk niet joinen

Een vriendin van me is in een studentenhuis terecht gekomen met een wireless modemrouter van E-tech.

Het lukt niet om om het netwerk te joinen na het invoeren van de actieve WEP key. Windows laptops en pc’s in het huis lukken het wel om met deze settings te joinen.

iBook 1.33 met Airport Extreme en Tiger incl alle laatste updates.

Het netwerk is ingesteld met de voldende settings:

[img:61f89f7220]http://hugo.1k.nl/images/wifirouter.jpg[/img:61f89f7220]

In de dropbox waar “both” staat zitten Open en Shared.

De WEP key bestaat dan wel uit de juiste HEX characters maar moeten die bij een HEX getal ook niet in een bepaalde volgorde staan?

Ze mag zelf niets veranderen aan de instellingen dus moet ze het hier mee doen, weet iemand wat er verkeerd staat of waar het aan kan liggen?

Edit : even mis geinterpreteerd.

Ik vind het zeer raar dat er gewoon geen ASCII paswoord gebruikt wordt, is veel eenvoudiger maar kom, je mag er zoals gezegd niets aan veranderen.

Nu ja, voor zei die vorige post hebben gelezen, gewoon negeren, excuses.

Ik denk dat Airport over z'n nek gaat van een HEX key die geen echte HEX is, als ik bij Internet Connect kies voor WEP 40/128 ASCII kan ik maar een korte key ingeven. Bij HEX mag de sleutel dus langer zijn maar volgens mij is [b:22f85c093a]abcdef0123456789abcdef0123[/b:22f85c093a] geen "echte" HEX. Of heb ik dit fout ? (ben niet zo wiskundig :bigsmile: )

Is wel een echte HEX code. HEX gaat van a tot er met f, A tot er met F en 0 tot er met 9

[quote:f615388c49="Lifelogger"]Is wel een echte HEX code. HEX gaat van a tot er met f, A tot er met F en 0 tot er met 9[/quote:f615388c49] dat wist ik, alleen moet er niet een bepaalde volgorde in zitten? Anders heb je toch kans dat je niet bestaande tekens verzint ? Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?

Nee, dat zie je verkeerd.

HEX is echt een willekeurige combinatie van wat ik hierboven zei. Volgordes zijn niet van toepassing.

Maar even over je probleem. Weet je zeker dat je de goede key hebt, voor de router?

[quote:fe5fe7e441="Lifelogger"]Nee, dat zie je verkeerd.

HEX is echt een willekeurige combinatie van wat ik hierboven zei. Volgordes zijn niet van toepassing.

Maar even over je probleem. Weet je zeker dat je de goede key hebt, voor de router?[/quote:fe5fe7e441]
Ja, na het invullen van deze key krijg ik de “Error joining network” melding.

Probeer op de iBook eens een $ voor en na de hex code te zetten. Dus $abcdef0123456789abcdef0123$

Is er geen Passphrase ingevuld en is het kanaal in de router echt op 6 ingesteld? Standaard is het namelijk 11.

Handleidingen kun je [url=http://www.e-tech.nu/]hier[/url] downloaden.

Waarom trouwens een vast kanaal op je wireless?

Ik gebruik die optie zelf nooit en laat hem gewoon zelf die keuze maken.

Bij mij moet er een $ voor de hex code, niet erna...

[quote:bf821a5208="Reind"]Waarom trouwens een vast kanaal op je wireless?

Ik gebruik die optie zelf nooit en laat hem gewoon zelf die keuze maken.[/quote:bf821a5208]

Omdat de ontvanger anders nooit de router kan vinden. Je kunt zelf kiezen voor een kanaal tussen 1 en 11. Standaard is 11, maar het kan zijn dat draadloze telefoons storen. Dan kun je zelf een ander kanaal kiezen.