Ibook wordt wel erg warm

Gisteren liet ik mijn ibook de hele nacht downloaden van internet, maar mijn ibookje is dan zo warm gekomen dat hij bijna continu met de ventilator werkte.

Kan het eigenlijk kwaad om een ibook zolang intensief te laten werken?

waar zit die ventilator in jouw iBook? Een iBook heeft dat toch niet?

blijkbaar wel, want er kwam zelfs luchtstroming uit

Een iBook heeft écht wel een ventilator. Ik schrok me recentelijk een hoedje toen dat ding afging, ik was het van m'n "schelpje" niet gewend. Wat in ieder geval helpt is om je iBook op blokjes te zetten o.i.d., zodat deze vrij staat van de grond. Dan kan de warmte er ook van onderen uit.

Als je inderdaad de hele nacht hebt gedownload, is je harde schijf constant bezig. Deze wordt dan behoorlijk heet

Als je ventilator bijna continu aanstaat maar ook wel eens afslaat, zou ik me er niet al te druk om maken, als hij helemaal nooit afslaat misschien wel.

kga die blokjes van zora eens proberen :lol:

Laatst heb ik eenzelfde soort vraag gesteld over mijn powerbook 12".

Ik blijf erbij dat blokjes, processorkracht halfveren (ook iBook?) en niet gebruiken tijdens het opladen (?!) geen opties zijn. Je moet toch zonder die kunstgrepen normaal kunnen werken op zijn klapbakkie?

Ik heb ook een powerbook 12" en gebruik hem volgens de instructies in de handleiding, dus op vlakke ondergrond (tafel, zodat er een dun laagje lucht onder zit, in als ik onder het opladen aan het downloaden ben en tegelijk de processor flink gebruik, wordt hij vrij warm (heet vind ik een te groot woord) en slaat de ventilator regelmatig aan, maar dit is blijkbaar allemaal volgens de specificaties, dus ik maak me er niet druk om. Blokjes, aluminium plaat, processor halve kracht is volgens mij allemaal niet nodig, maar mag natuurlijk wel als je dat graag wilt of een hekel hebt aan de ventilator.

Ik wist inderdaad ook niet dat er in m'n iBook 2002 een ventilator zat. Dat ontdekte ik pas na het kijken van een DVD. Daarna niet meer gehoord. De ibook stond toen ook bovenop de dekens (het was in de wintermaanden :) ) van m'n bed. Dus blijkbaar toch wel wat 'ingeboxed' door de dekens en dat opbouwing van warmte daardoor tegengehouden werd.

Dus de ibook iets van achter ‘lichten’ en er kan genoeg circulatie van warmteafvoer plaatsvinden, is mij inmiddels duidelijk.

Er is ook een ‘portable cooler’: zie http://www.voorjegemac.nl/artikelen/portkoeler.php

ok zal eens de verschillende tips uittesten