iBook zonder bluetooth

Hallo,

Ik heb deze week een iBook G4 zonder bluetooth besteld. Is dat ernstig ? Ik bedoel; kan ik als ik het ooit nog eens nogdig hebt bluetooth erbij installeren? Ik wil liever geen USB stick.

Zijn er mensen die het vaak gebruiken? Werk het een beetje soepel ?

Ik denk niet dat je het later nog kan laten bijplaatsen ofwel zal het meer kosten als een simpele usb-bluetooth "adapter".

Ik heb em in mijn PB ingebouwd en het werkt als een trein i.s.m de t610

Het kost bijna niets extra's om het in te laten bouwen. Dus mijn advies is om proberen om die bestelling nog aan te passen indien mogelijk. Ik heb nu zo'n dongle ding aan m'n iBook en vind het maar niks.

Ik heb ook een bluetooth adapter (wel op imac) en vindt het geen probleem. Ik plug hem gewoon even in wanneer ik mijn gsm wil synchroniseren en dan gaat ie er weer uit. Het enige probleem is dat ie wel ooit even zoek is, en dat heb je natuurlijk niet wannier hij is ingebouwd.

je kan hem later niet mee laten inbouwen in je iBook G4..

dus nu die 46 euro betalen en anders moet je een dongle eraan hangen en dat is nooit leuk he!

Het is inderdaad wél makkelijk, Maar hou wel rekening met 2-3 weken levertijd. Want, BTO (Build to Order). Ik heb het dus toch maar nièt gedaan en had mijn iBook binnen 1 dag in huis. :lol:

Ja, dat bedoel ik :-) Je moet dan zolang wachten. Maar ga je het nu echt missen? Ik heb verder geen bluetooth apparaten en ik ben niet van plan om deze in de nabije toekomst aan te schaffen. M'n Palm syncen kan ik ook prima met de sync kabel... Dus waarom zou ik het wel doen? Tis niet duur.. maar die levertijd... owww..

@appleholic: Heb je er nog spijt van gehad dat je geen bluetooth heb laten inbouwen ?

Er komen steeds meer apparaten met Bluetooth dus het heeft echt wel toekomst. Ik heb een dongle aan mijn iBook en vind het echt naadje. Zeker omdat ik vaak weg ben en vaak sync heb ik bijna altijd zo'n puntje uit mijn iBook. Ik zou hem lekker inbouwen. Gewoon bij Mac Support in Uitgeest en klaar binnen een dag!

[quote:a0cb9a4f7e="ThomasL"]Er komen steeds meer apparaten met Bluetooth dus het heeft echt wel toekomst. Ik heb een dongle aan mijn iBook en vind het echt naadje. Zeker omdat ik vaak weg ben en vaak sync heb ik bijna altijd zo'n puntje uit mijn iBook. Ik zou hem lekker inbouwen. Gewoon bij Mac Support in Uitgeest en klaar binnen een dag![/quote:a0cb9a4f7e]

zou je denken he,… maar inbouwen in de iBook kan niet!

moet bij apple zelf gebeuren in de fabriek en kan achteraf niet meer!

[quote:c7392c1ed4="HS-L"][quote:c7392c1ed4="ThomasL"]Er komen steeds meer apparaten met Bluetooth dus het heeft echt wel toekomst. Ik heb een dongle aan mijn iBook en vind het echt naadje. Zeker omdat ik vaak weg ben en vaak sync heb ik bijna altijd zo'n puntje uit mijn iBook. Ik zou hem lekker inbouwen. Gewoon bij Mac Support in Uitgeest en klaar binnen een dag![/quote:c7392c1ed4]

zou je denken he,… maar inbouwen in de iBook kan niet!

moet bij apple zelf gebeuren in de fabriek en kan achteraf niet meer![/quote:c7392c1ed4]

Ik heb twee weken geleden Bluetooth laten in bouwen in mijn iBook en werkt als een trein. Dit is welliswaar niet in NL gebeurd (in Thailand) maar daar stond ik na 25 min weer op de stoep. Vraag me af waarom het niet in NL zou kunnen.

volgens apple is het alleen een build to order optie.. en de dealers in nederland kunnen hem dan ook niet inbouwen....

heb je het wel over een iBook G4?

[quote:55dd564fac="HS-L"]volgens apple is het alleen een build to order optie.. en de dealers in nederland kunnen hem dan ook niet inbouwen....

heb je het wel over een iBook G4?[/quote:55dd564fac]

G4 en G3. Ik zelf heb hem in mijn G3 laten bouwen en mijn broer in zijn G4. Het zit bij mij onder mijn toetsenbord en het is een plat dingetje wat o.a. naast mijn airport kaart zit.

Ik heb 'm in mijn 12" iBook G4 order 'meegenomen'. Als je het nog kunt aanpassen: doe het. Kan altijd handig zijn. Ik gebruik het momenteel met een draadloze muis van Apple. Erg mooi en geheel zonder lelijke Bluetoothstekker.

Altijd laten inbouwen dus - nat als een AirPort kaart. Er komen steeds meet WiFi locaties dus dan is zo’n kaart onmisbaar.

Zojuist even met Mac support in Uitgeest gebeld. Ze kunnen em wel laten inbouwen maar Apple levert de bluetooth kaartjes waarschijnlijk niet aan support centres. Ik moet morgen nog even terug bellen. Als ik em meeneem in de order bij macwarehouse.nl duurt het nog eens een maand voordat ik m'n iBook heb ...

Nee het kan dus echt niet.. Argh ik vind dit zo'n DOMME zet van Apple (en vooral irritant).

Waarom wordt ik gedwongen om , misschien, in de toekomst een dongle te kopen??

[quote:6dd1cb317a="inod3"]Nee het kan dus echt niet.. Argh ik vind dit zo'n DOMME zet van Apple (en vooral irritant).

Waarom wordt ik gedwongen om , misschien, in de toekomst een dongle te kopen??[/quote:6dd1cb317a]

Is inderdaad wel een beetje een domme zet van Apple! Het zou net zoals een Airport kaart moeten zijn. Gewoon later even bijprikken en klaar is kees!

Ik denk er over om een ibook g4 14 te kopen, ik vind de powerbook 15 nl echt veels te duur. Ik wil echter wel ingebouwde bluetooth. Nu begrijp ik van jullie alhier dat het bij apple ingebouwd kan worden. Bij de Nwe Macwinkel is mij echter verzekerd dat het niet mogelijk was bij ibooks.

bij de apple store wordt ikook niet echt wijzer, bij de opties staat als keuze “bluetooth module” . Volgens de Van Dale is een module: bestanddeel in een groter geheel, waarvan een aantal variabelen is vastgelegd.(?)

iemand zeker dat hij in een ibook kan worden ingebouwd door apple of een dealer in Nederland?

Ik heb een iBook G4 met ingebouwde bluetooth. Volgens mij wordt de bluetooth-module enkel bij de fabricatie ingebouwd. Ik heb toen ik de mijne bestelde een 3-tal weken moeten wachten omdat hij build-to-order was. Zonder ingebouwde bluetooth duurde het maar 1 week. Het extra geheugen en/of airportkaart prikken ze er wel terplaatse in.

Dank je wel voor je verduidelijking. DAnk bestyel ik hem bij apple zelf. Hoewel ik nog maar even een p[aar weken geduld betracht ivm met mogelijke nwe ibooks...

Mijn volgende mobiel wordt 1 met BT derop, maar heb dus geen BT laten inbouwen in mn iBook...

Dom, dom dom… Net als dat ik nu toch die Superdrive best wel mis :frowning:
Naja, daar leer ik weer van.