Ibook

Mijn "oude" ibook (1jaar jong) heeft van gistern besloten om bij de opstart zijn scherm niet meer volledig te laten oplichten, en ik de verte en vrij wazig kan ik nog iets zien op mijn scherm, zijn er nog zo een gevallen

dank bij voorbaat

Ik herken dit probleem en heb het aan de hand gehad met een powerbook. Backlight was stuk. Scherm bleef donker maar de powerbook werkt nog wel. Eerst even opstarten van een systeem-cd (bv os 9) om te kijken of het hardware is. Zo ja, opvagen wat het kost om te repareren. Lijkt me overigens wel erg snel voor een backlight failure. Het kan ook een kapot draadje zijn maar ja, dan moet je Ibook toch open.

Dit is overigens een ‘educated guess’. Ik heb je Ibook immer niet gezien.

Joost

Wat zie je juist?? Als je er schuin naar kijkt, zie je je bureaublad nog?? Zoja, is idd je backlight stuk.....

Gebruik eerst de opstartschijf om een hardware test te doen, als daar niets mis mee is, zijn we al een stuk verder…

Zet anders even een foto op het net, dan kunnen we eens kijken wat het juist is…

Suc6
Koen76

[quote:2d11e3fef4="Joost"] Zo ja, opvagen wat het kost om te repareren. [/quote:2d11e3fef4]

lijkt me een probleem van de leverancier, wat het kost om te repareren, niet van de klant.
Je mag er redelijkerwijs van uit gaan dat een computer langer meegaat dan een jaar. Als dat niet zo is, is de leverancier gehouden het ding te repareren danwel te vervangen.