Ibook!

Hoi, Ik had een vraagje over de ibook. Ik ben een switcher (ik weet het, dat andere topic :P maar ik dacht dat het verhaaltje hier is beter staat) en ik heb gewacht tot het kopen van een ibook totdat tiger uit zou komen. Nu deze uit is word deze nog niet geleverd bij de ibook. Duzzz.... ik las even verder en kwam op het gerucht dat het tweede kwartaal van dit jaar de ibook g5 zou komen??????? ik wil daar op wachten maar nu las ik ook dat de eerste serie laptops met nieuwe processors vaak problemen leverden. klopt dit? wat raden jullie mij aan? komt er eerst nog een upgrade van de ibook met tiger? weten jullie meer hierover? Ik vraag jullie om advies, wat zouden jullie doen? (of willen jullie zelf doen haha) GR Bryan

Er komt waarschijnlijk zeer binnenkort een upgrade van de iBooks. De belangrijkste wijziging zal het interne geheugen zijn. Helaas hoeven we de iBook/Powerbook G5 voorlopig niet te verwachten.

ik zou nog een week of 3 wachten, er zijn idd verschillende geruhten geweest over updates van de gehele lijn (incl. ibook). De komende weken zal daar ongetwijfeld meer duidelijk over worden.

hier zijn de geruchten trouwens:

http://www.tweakers.net/nieuws/36955/?highlight=apple

http://www.macned.nl/news.php?id=1772&page=5

een iBook G5 zou ik maar niet teveel op hopen,
maar Tiger zal deze of volgende week wel standaard op alle systemen komen

en hopelijk binnenkort ook allemaal standaard 512mb ram!

Men droomt al een tijdje van een Powerbook G5...

Maar zolang deze er nog niet is ben ik bang dat een iBook G5 onmogelijk is.

Zou wel even wachten tot volgende grote beurs (begin Juni), een update van iBook G4 is niet uitgesloten :wink:

http://www.thinksecret.com/news/0504newg5.html

hier worden updates ook nog bevestigd,
dus het zal ongetwijfeld duidelijk worden wanneer de nieuwe hardware geintroduceerd word!

Ik denk dat dat nog wel een tijdje gaat duren, aangezien de G5 nogal wat warmte produceert... En dat wil je niet op schoot hebben dan (slecht voor het zaakje tussen de benen als we het onderzoek moeten geloven :P )

Maar er word dus gezegt dat er binnen kort standaard 512 mb ram in komt... Maar ik wil er een kaartje van 728 mb ram in heeft het zin om te wachten dan? zou dit dan goedkoper zijn?

Groet
A

768 mb neem ik aan? Zal wel goedkoper zijn, want nu hoef je maar 256 mb extra i.p.v. 512 mb te kopen. En de Apple prijzen blijven bij updates vaak blijven of worden zelfs lager.

ik w8 op de volgende upgrade met tiger erbij.. misschien tot uiterst half juni. Want als ik blijf wachten dan koop ik er dadelijk misschien pas 1 als ik te horen krijg dat de ibook/powerbook g6 in aantocht is haha... hey bedankt mensen...

[quote:96cc02fb41="vogel"]768 mb neem ik aan? Zal wel goedkoper zijn, want nu hoef je maar 256 mb extra i.p.v. 512 mb te kopen. En de Apple prijzen blijven bij updates vaak blijven of worden zelfs lager.[/quote:96cc02fb41] Ja sorry dom van me ik bedoelde 768 :) :P

Nou dat is word nog even wachten dan

ik had ergens een gerucht gelezen dat alle 32mb kaarten vervangen werden naar 64mb dus bv alle ibooks 64mb Vram en de powerbooks 128mb Vram

[quote:b9b185418d="vogel"]768 mb neem ik aan? Zal wel goedkoper zijn, want nu hoef je maar 256 mb extra i.p.v. 512 mb te kopen. En de Apple prijzen blijven bij updates vaak blijven of worden zelfs lager.[/quote:b9b185418d] Ik denk het niet, want de iBook heeft standaard 256 MB op het moederbord. Apple zal dan een kaartje van 256 MB erbij prikken om het totaal op 512 MB te krijgen. Wil je naar 768 MB, dan moet je die van 256 MB vervangen door 512 MB. Blijft qua kosten dus hetzelfde. Je houdt alleen een latje van 256 MB over.

Ahaa hmmm :?