ibookG4 verbinden met netwerk windows / speedtouch

Bij een kennisje vandaag een ibookg4 op een bestaand (draadloos) netwerk ( 2 windows pc's) via een speedtouch 850 router te installeren. De configuratie assistent vond de speedtouch router maar vroeg vervolgens om een wachtwoord. Dit wachtwoord is mij geheel onbekend waardoor we het installatie programma moeten afbreken. Wie kan ons helpen? Alvast bedankt! Groetjes, nic..

we willen op de 1e plaats ervoor zorgen dat er een internetverbinding is! Het delen van bestanden e.d. tussen de ibook/pc is niet zo belangrijk.....

Groetjes niccop

Bij het instellen van de modem heb je deze als het goed is ook een wachtwoord gegeven.. dit wachtwoord moet je dan weer invoeren om toegang tot de modem te krijgen (zo is het bij mij wel tenminste)

dus je zal even het wachtwoord van je modem moeten achterhalen

was het niet zo (diep in mijn geheugen) dat je bij dit modum 'de rode knop' op de router indrukt om een nieuwe gebruiker toegang te geven?

Kun je met de XP machines wel de routerinstellingen veranderen?

Je kunt het modum ook resetten en een nieuw wachtwoord instellen

Deze instellingen staan in je router. Heb je hier wel het wachtwoord van? De meeste routers zijn benaderbaar via een browser. Als je echter je wachtwoord niet meer weet kom je er dus domweg niet in. Reseten (knopje lang indrukken) is dan een optie. Moet je wel alles weer instellen.

succes

Ook kan het zo zijn dat de netwerksleutel op de sticker op de onderkant van de modem geplakt zit ([size=9:95a0833bf0]bij speedlinq speedtouch modems iig wel[/size:95a0833bf0])