iCal bestanden in versie 4 fors groter geworden

Tot voor kort was ik een tevreden gebruiker van Tiger (10.4.11). De iCal versie was 2.0.5. Ik was gewend om op Dropbox elke dag een backup te maken van mijn agenda's, want je weet maar nooit. Ik was gewend dat de reservekopie van de iCal database ong. 2 MB groot/klein was. Nu ben ik deze week met de aanschaf van een nieuwe iMac overgegaan naar Snow Leopard (10.6.2). Hier zit een nieuwe iCal versie bij (4.0.1) en na enig zoeken had ik de gewenste (exporteer)functie gevonden. Ik ontdekte echter dat de nieuwe database zo'n beetje 14 MB groot is, terwijl de agenda informatie hetzelfde is gebleven. E.e.a. betekent dat ik meer ruimte moet gaan reserveren voor mijn backups, terwijl ik me afvraag of alles wel uitwisselbaar gebleven is met vorige versies van iCal. Komt iemand dit bekend voor? Wat is er aan de hand? Mijn agenda's zijn zeer belangrijk voor mij en ik wil er wel van overtuigd zijn dat de gegevens in iCal 4 in goede handen zijn.

Het is geen oplossing voor je, maar ik herken dit probleem niet met Snow Leopard. Zelf maak ik regelmatig iCal backups en deze zijn zo rond de 2,3 MB.