iCal en adresboek delen gaat moeizaam

Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd, maar het lukt me nooit om m'n ical te delen met 4 andere computers. Is het zo dat je echt een .mac account moet hebben? De functie "publiceer agenda" werkt ook niet. Hij geeft elke keer een foutmelding. Later heb ik geprobeerd hem te publiceren op m'n eigen server maar zonder resultaat.

Met het agenda had ik wel een heel vervelend probleem. Al ik m’n adresboek met isync op de .mac zette, en dan weer met een andere computer synchroniseerde, werd de “ik” kaart in het adresboek veranderd in die van een andere gebruiker.

Ik las ergens dat het ook mogelijk is om het adresboek te sharen over een LDAP netwerk, maar hoe in gods naam zet je zoiets op?

[url=http://www.icalx.com/]Deze site[/url] doet hetzelfde als .Mac maar dan gratis. Het ziet er echter niet zo gelikt uit als de .Mac manier.

Hier een voorbeeld.

Wout heb jij telenet? Want iCal kalenders delen lukt niet via telenet. Probleem met proxy servers

HALLO!!!! Ik heb hier net een trhead over gestart.....

Macattack, weet jij hoe we dat kunnen oplossen??
Ik heb ook telenet, vandaar…

kijk gewoon ff naar de vorige thread…

Txs
KOen76

Ik heb een aantal dingen al geprobeerd en onder andere icalx, maar zonder succes. Het zal dan wel zo zijn dat die proxy servers van telenet er iets mee te maken hebben. Met die proxy servers heb ik in het verleden al met meer dingen een probleem gehad :-( Soit, momenteel gebruik ik gewoon Now Up-to-date, die gaat perfect, maar het is natuurlijk veel leuker als alles van apple is :-)

Is er trouwens geen mogelijkheid om ical en adresboek over het interne netwerk te sharen, net als “Now up-to-date” en “Now contact”?

Hoe lossen we dat probleem op met die proxy servers?

[quote:006768dc64="MacAttack"]Wout heb jij telenet? Want iCal kalenders delen lukt niet via telenet. Probleem met proxy servers[/quote:006768dc64]

Pff

ical publish, itunes music sharen…
Werkt allemaal niet, omdat we proxy servers gebruiken :frowning:

bestaat er echt geen oplossing om dit op te lossen? want dit zijn toch 2 functies die ik echt wel zou willen gebruiken.

Hopelijk lost apple dit op in panther!

[quote:f47ab9df19="MacAttack"]Wout heb jij telenet? Want iCal kalenders delen lukt niet via telenet. Probleem met proxy servers[/quote:f47ab9df19]

Pff

ical publish, itunes music sharen…
Werkt allemaal niet, omdat we proxy servers gebruiken :frowning:

bestaat er echt geen oplossing om dit op te lossen? want dit zijn toch 2 functies die ik echt wel zou willen gebruiken.

Hopelijk lost apple dit op in panther!