iCal geen toegang tot MobileMe

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 weken een MobileMe-account en ik ben er zeer tevreden over in combinatie met mijn iPhone. Alles werkt perfect, op iCal op mijn MacBook Pro na. Daar krijg ik steeds een foutmelding die hardnekkig blijft terugkomen.

[img]http://i30.tinypic.com/25sy7bt.png[/img]

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb onlangs trouwens ook een clean install gedaan van Snow Leopard op mijn MacBook Pro, en na installatie configureer ik mijn MobileMe-account en weer krijg ik steeds dezelfde foutmelding. Als ik op "Ignore" druk, komt de fout meteen weer terug. Dit blijft zich herhalen. Als ik klik op "Go Offline" stopt de melding even, en komt die na een tijdje weer terug met dezelfde vraag.

Het rare is, de eerste keer haalde hij alle agenda's binnen van MobileMe vooraleer de fout eraan kwam. Als ik iCal dan volledig afsluit en terug start, haalt hij precies ook de updates in mijn agenda binnen en meteen daarna de foutboodschap. Het begint mij erg te vervelen, dus daarom dat ik de vraag hier ook eens stel.

Alvast bedankt!

Even op Apple Discussions gezocht op [i]CalDAVAccountRefreshQueueableOperation[/i] en volgende oplossing gevonden:

[i]I had the same problem at first. You need to also tell MobileMe that you want to allow syncing of the calendars. You should be able to do it by the following steps:

1 - Navigate to System Preferences
2 - Choose the MobileMe icon under 'Internet and Wireless'
3 - Click on the 'Sync' tab towards the top of the window
4 - Check the checkbox that says 'Synchronize with MobileMe'
5 - Check the calendars icon
6 - Close iCal if you haven't already, and re-open it

That worked for me at least. Hope it works for some of you too.
Cheers,[/i]

Hello Yaris,

Bedankt voor je reactie.
Deze had ik ook gevonden maar mijn instellingen staan al zo ingesteld.
Ik had daar ook al een reactie op geplaatst, maar nog geen reactie op gekregen.
Het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem..

Voor ik MobileMe had, stond alles gesynchroniseerd met Google Sync. Dit werkte perfect.
Enkel met MobileMe krijg ik dit probleem. Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.

Nogmaals bedankt! :smile:

Zie ook http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=11882370

[i]If you have manually added your MobileMe Account in iCal, remove it and everything still works & syncs and you don't get any annoying pop-up errors.[/i]

Ongelooflijk! Dit lijkt het te zijn. Er stond inderdaad ook een account van MobileMe in iCal. Die heb ik nu eruit gehaald en nu lijkt de melding verdwenen te zijn.

Hartelijk dank voor je hulp Yaris!