iCal: gepubliceerde agenda's bijwerken

Als je een agenda in iCal hebt bijgewerkt, is het wel zo handig om de bijwerkingen door te sturen naar de gepubliceerde versie van die agenda op internet. Ik wilde daarvoor iSync gebruiken, maar dan gebeurt er niets (Adresboek en Bookmarks worden wel netjes gesynchroniseerd). De enige manier vond ik in iCal zelf: Agenda -> Werk bij. Is dit normaal?

Dit is normaal. iSync is niet bedoeld om je internet calender te updaten. Dat doet, zoals je ontdekt hebt, iCal zelf. Je kunt aangeven dat hij het om de zoveel tijd update, je kunt het handmatig doen, maar je kunt ook aangeven dat hij het moet updaten zodra er iets veranderd in iCal. Overigens, zeer spoedig komt iCal 1.5 uit. Die zal meer functies hebben en zal beter werken. Houd deze site in de gaten over deze update.

Bedankt voor het antwoord. Rest mij alleen nog de vraag waarom iSync de mogelijkheid "iCal-agenda's en -taken" te synchroniseren wel aanbiedt, naast Safari-bladwijzers en Adresboek-gegevens.

Synchroniseren slaat in dat geval niet op het synchoniseren tussen iCal en de internet calender, maar op het synchroniseren tussen iCal en iPod / Palm / GSM / .Mac.

Aha, dat verklaart een hoop; en hoe vind je je agenda dan terug op .Mac? Ik heb een account maar vind mijn agenda's alleen maar terug op "http://ical.mac.com/username/calendarname" en dààr worden ze niet met iSync bijgewerkt maar dus wel vanuit iCal zelf. (Sorry, ben nieuw in de Apple-wereld, dus nog hoop te leren :))

Op .mac wordt je agenda niet gepubliceerd, maar opgeslagen voor synchronisatie. Op die manier kan een andere mac die je synct via .mac de nieuwe gegevens van de server halen en bijwerken in de locale versie van iCal op je mac. Voor die truc heb je dus minstens 2 macs nodig. Al met al een heel ingenieus systeem. Voor het automatisch bijwerken van je online agenda, wordt volgens mij een aparte icalserver gebruikt. Maar ik begrijp de verwarring omdat in de publiceermogelijkheden .mac of een eigen webdavserver wordt genoemd.

Thanks ziggy... dat onderscheid had ik idd niet goed door!