iCal - hoe werkt dat met trollen?

iCal is echt wel een heel stoer stukje Apple technology. Je maakt een afspraak in de calendar de calendar stuurt automatish een uitnodiging naar de genodigden en zij kunnen die uitnodiging dan accepteren of afwijzen. Maar hoe doe je dat met trollen (pc-gebruikers)? Kunnen zij zo'n uitnodiging lezen? De jaguar apps zijn zo cool maar ze brengen ons na de integratie met andere PC's precies terug naar het tijdperk van incompatibiliteit. Of moeten we al onze troll-vinden niet meer uitnodigen op feestjes en dergelijke?

Volgens mij gaat de uitnodiging per email dus kunnen PC gebruikers deze gewoon ontvangen.

En apple denk er echt wel over na dat je ook PC-gebruikers kunt uitnodigen. Zij gaan natuurlijk niet voor jouw bepalen wat voor computer je vrienden moeten hebben!

maar mail stuurt een file mee en de extensie heet .ics, dat is dus een iCal file dat gaan trollen toch nooit kunnen opendoen. Ik heb het net getest met een vriend en als ge beiden iCal hebt is het echt een waanzinnige app. Bey bey entourage dan. Om het compatibel te maken met windows zou eigenlijk uwe site moeten opengaan om het leesbaar te maken voor trollen.

Leuk dat je ons lekker maakt met iCal !!!

Maaaar…waar hedde gij dat vandaan "getoverd" ??
Wil daar ook wel mee spelen !?!!?!/
???

ah ne keer rondneuzen he. op iChat smijten ze er zelfs mee naar uwe kop

iSync rules ook best wel hoor, helemaal in combinatie met een Palm.

Ik "neus" uren op het net en in de groepen.... Maar kan deze weg naar iCal nog niet vinden !!!!

Geef eens een "tipje"…(URL of nieuwsgroep)

:frowning:

Ik heb Jaguar; ik wil ook iCal/iSync!!!! Waar hebben jullie dit in godsnaam vandaan??  Ahhhhhhhhhhh!!!!! :0

Kijk een keertje op carracho of Limewire. Ik heb de mijne op iChat gekregen in de room jaguar.

iCal werkt met vCal, een algemene standaard, en die attachements zijn dus juist bestanden die pc gebruikers kunnen openen. Net zoals de nieuwe adressbook met vCard werkt, en iSync met SyncML.

En waar hebben we die vCards eerder gezien… Oh ja, in outlook express voor de PC, de .vca bestanden die je soms meekrijgt bij een emailtje zijn vCards van de afzenders.

Juist door over te gaan op deze standaarden is een mac meer en meer compatible met een PC.

Probleem is alleen dat microsoft meestal eigen standaarden creeert.

Ik heb inmiddels een versie gevonden, maar deze wil dus niet starten in 10.2.1

3 x bouncen in het dock, en uit is de pret !!

Is zelfs Apple's eigen software niet meer compatible met elkaar ???

kijk maar eens bij [url=http://www.apple.com/ical/]apple[/url] zelf.

er staat geschreven:

iCal will be available as a free download this September and requires Mac OS X version 10.2 ÒJaguar.Ó Publishing calendars on the Internet requires a .Mac membership or a WebDAV server

mk

Stuur mij maar een maiiltje dan stuur ik hem jullie op de release versie... Voor test doel einde.. ;-).  jkdg@spidernet.nl o ja, iCal is 6.1 MB.