iCal: Ingevoerd op iPad = Dubbele straat huisnummer op iMac

Ik heb last van een voornamelijk vervelend dingetje met iCal.

Ik werk overdag op mijn iPad als vertegenwoordigster.
Als ik bij een klant ben en ik maak een nieuwe afspraak met hem/haar dan gebruik ik de functie ‘huidige locatie’ om de locatie te noteren (het adres).
Dit heeft iCal 99,9% van de keren goed, niets op aan te merken dus.

Kom ik echter thuis en schrijf ik mijn verslagen, dan valt mij op dat in de iCal van mijn iMac het adres van gemaakte afspraken er dubbel in staat.

Ik moet dan een van de twee verwijderen om verdere info te zien zoals het plaatje uit de Kaarten App of het weer die dag.

En als laatste vind ik dan een vervelend iets dat zodra ik het heb aangepast zoals Apple het graag heeft (stel ik mij voor) dat dan de ‘stad’ verdwenen is, ik weet juist eerder een stad dan een straatnaam uit mijn hoofd.

Wie o wie herkent dit en heeft een idee hoe dit aan te kunnen pakken?

(ik heb op beide apparaten de laatste versie van het OS).

Staat in je adresboek toevallig 2 keer je straatnaam?

Goede gedachten, maar nee dat is niet zo. Ik heb 9 van de 10 klanten niet eens in het adresboek staan.

Zeker dat je de laatste versies van iOS en MacOs hebt? iCal heet nu Agenda, maar misschien blijf je uit gewoonte iCal zeggen.
Staan het taalgebruik, de tijdzone, alle voorkeuren ( bv. volgorde voornaam-achternaam) op beide apparaten gelijk ?

Ook en goede, maar helaas ook dit staat allen gelijk.
Ik heb er vandaag nog eens extra op gelet, en de grap wil dat als ik het heb ingevoerd (of ik nu de locatie knop gebruik of zelf het adres invoer) ik op de iPad al direct het kaartje en zo erbij zie staan. Maar als ik nu op de iMac kijk komt dat pas nadat ik de eerste (of 2e) dubbele adresregel handmatig heb verwijderd. De iPad denkt dus al dat alles koek en ei is voordat hij synced met Exchange. (en terwijl ik dit laatste tik, denk ik ohja! zal wel weer een MS dingetje zijn.)