ical, jaarplanning

Niet dat ik er van wakker lig, maar toch ben ik me al een tijdje aan het afvragen of dit eventueel zou mogelijk zijn. Iedere week maak ik mijn planning in ical. Welliswaar werk ik met verschillende klasgroepen in verschillende scholen. De kleurtjes van ical houden het wel overzichtelijk. Ik zit wel met een dubbele boekhouding daar ik schriftelijk per klas nog eens de planning "moet" bijhouden.... Daar staan alle lessen onder elkaar van iedere individuele klasgroep week na week. Nu vroeg ik me af of er geen manier was om zo'n blad te krijgen in ical. Voorbeeld: dat ik een print zou kunnen maken van alle lessen die ik met een bepaalde klasgroep op hetzelfde wekelijkse tijdstip heb (voorbeeld: iedere donderdag van 13.00 tot 15.00)

Wie heeft de gouden tip…

Allereerst, het is heel goed mogelijk om activiteiten te laten terugkeren, bijvoorbeeld wekelijks. Je kan dit in het info-pallet doen: selecteer de activiteit en toets Appeltje+i. Alss het goed is verschijnt nu dat info-pallet waar je de geselecteerde activiteit kunt bewerken.

Verder heb je het over verschillende kleuren per klas, daaruit begrijp ik dat je elke klas in een eigen agenda hebt geplaatst. Well now, de printfunctie maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een aantal maanden te selecteren voor print. Je kan de layout kiezen (maand-, week-, dag-layout) en je kan kiezen welke agendat geprint dient te worden (die van klas 1, 2, 3b etc). Kies bijvoorbeeld de maandlayout en agenda 3b. Omdat je bij punt 1 de wekelijkse herhaling van een les hebt ingesteld zie je op de printjes automagisch alle, zich herhalende activiteiten van klas 3b.

[quote:4dcf52c40e="Dega"]Allereerst, het is heel goed mogelijk om activiteiten te laten terugkeren, bijvoorbeeld wekelijks. Je kan dit in het info-pallet doen: selecteer de activiteit en toets Appeltje+i. Alss het goed is verschijnt nu dat info-pallet waar je de geselecteerde activiteit kunt bewerken.

Verder heb je het over verschillende kleuren per klas, daaruit begrijp ik dat je elke klas in een eigen agenda hebt geplaatst. Well now, de printfunctie maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een aantal maanden te selecteren voor print. Je kan de layout kiezen (maand-, week-, dag-layout) en je kan kiezen welke agendat geprint dient te worden (die van klas 1, 2, 3b etc). Kies bijvoorbeeld de maandlayout en agenda 3b. Omdat je bij punt 1 de wekelijkse herhaling van een les hebt ingesteld zie je op de printjes automagisch alle, zich herhalende activiteiten van klas 3b.[/quote:4dcf52c40e]

Eerste en vooral bedankt voor uw reactie…
Dat wat je hebt verteld is waar, met die kleurtjes en zo, maar ik heb te weinig kleuren voor het aantal klassen. ik heb voor iedere school een appart kleur.
Let wel, ik wil geen volledig weekoverzicht… maar wel dat iedere donderdagnammidag wordt afgedrukt. en mooi onder elkaar en op 1 blad… zonder dat er een andere lege dag tussen staat…

Ah.. op die fiets. Kort antwoord: geen idee :roll: ik heb nog wat gezocht in de printfuncties, maar die optie ben ik niet tegengekomen...

[quote:a28c72a3fc="Dega"]Ah.. op die fiets. Kort antwoord: geen idee :roll: ik heb nog wat gezocht in de printfuncties, maar die optie ben ik niet tegengekomen...[/quote:a28c72a3fc]

ja ik dacht dat daar ook te vinden, maar drukt altijd volle pagina’s per dag af…