ical op twee macs syncen met iphone

Yo,

ongetwijfeld zal de vraag hier al eens voorbij zijn gekomen maar ik kan het niet vinden met de zoekfunctie…

Ik heb een imac thuis en een powerbook op mijn werk. Nu wil ik beide ical agenda’s syncen via mijn iphone zodat ik altijd mijn prive en werkafspraken bij de hand heb. Iemand een suggestie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Itunes geeft aan dat mijn iphone maar met één itunesbieb kan synchroniseren…

Een tip zou fijn zijn!

Robbes

Robbes,

Verschillende opties volgens mij.

1. MAC account aanschaffen of een alternatief daarvan, deze synct je twee mac’s en je Iphone sync je met een van de twee.
  2. Google calendar aanschaffen, deze syncen met ICAL via spanning sync en deze google calendar gebruiken op je werk.
    Iphone weer syncen met je mac. Deze opstelling heb ik. Handig is dat a je calendar overal ter wereld beschikbaar is, thuis en op je werk werk je je data gewoon bij op de computer. Iphone voer je alleen data in als je niet bij de computer bent. Deze synced weer met je mac, en dus ook met google. en alles is up te date.

Optie 1 kost 99 euro per jaar, optie 2 kost 25$

Het gerucht schijnt te zijn dat in 2.0 er een sync is met het MAC account ipv allen met Itunes. als je een data abbo hebt op de Iphone dan wordt dus alles gelijk geupdated en loopt alles in sync. Ik heb een mac account en ben er blij mee, kost een paar centen maar al mijn mail gaat via apple.

Merlin Mann heeft hier ook een stukje over geschreven (syncen Ical) kijk maar eens op 43folders.com (super site btw)

suc6
cles

google calendar is gratis, dus hoef je niet "aan te schaffen", het programma spanning sync is hetgeen wat geld kost, de eerder genoemde 25 dollar. (even voor de volledigheid)

Verder hebben ze het hier ook over een oplossing, iets verder lezen. Plaxo is ook een optie heb ik gelezen, hoewel ik niet precies weet hoe dat werkt. Probeer het eens uit en vertel ons hoe het werkt, zou ik zeggen.

google

ik gebruik met alle tevredenheid busysync hiervoor. Ik hoef er niet naar om te kijken, alles wordt gesynced 'achter mijn rug om'.

(Tussen mijn imac - google calendar - MBP)

Wel relaxed, zo kan ik ook achter een windows bak mn agenda checken.

[quote:c318e44ea4]MAC account aanschaffen of een alternatief daarvan, deze synct je twee mac's en je Iphone sync je met een van de twee[/quote:c318e44ea4]

Een gratis variant ipv de MAC account voor syncroniseren ical agenda’s is www.icalx.com
(werkt perfect, gebruik dit zelf al verschillende jaren)

Ik heb (nog) geen iphone, maar gebruik mijn nokia icm Salling Clicker. Een Bluetooth app waarmee je je macs kan besturen + synchroniseren.

Ik heb het zo ingesteld, dat als je in de buurt van je macs komt, deze automatisch worden gesynchroniseerd. Daarnaast kan je zelf scripts aanmaken, teveel om op te noemen…

Nog een grappige feature is dat als iemand mij belt, ik zijn naam zie op mijn beeldscherm (van mijn mac), het geluid op mute staat. Verbreek ik de verbinding, gaat het geluid weer op normaal.

@ hokkie

Dit (muten van geluid bij bellen en op computer verschijnen van beller) klinkt erg aanlokkelijk, weet iemand of dit ook mogelijk is met de iPhone?
ivm de gebrekkige bluetooth ondersteuning?
Zo niet is het dan mogelijk via wifi?

dames, heren,

hartelijk dank voor de vele reacties! Ik ga vanavond eens het e.e.a. hier uitproberen!

Het resultaat zal ik posten.

groeten,

robbes

Nee, het is een bluetooth app, wifi werkt niet. Verder kan het ook op de iPhone...

Je kan er nog veeeeeeeel meer mee, powerpoint/ keynote presentaties bedienen, front row, mail ophalen en lezen vanaf je mobiel, itunes bedienen, zelfs je muis cursor kan je bewegen. Erg handig…

kijk maar eens op salling.com. Hier is een demo te downloaden. De app zelf is ook niet heel duur.

[quote:0c8ef7ba4e]Ik heb (nog) geen iphone, maar gebruik mijn nokia icm Salling Clicker. Een Bluetooth app waarmee je je macs kan besturen + synchroniseren. [/quote:0c8ef7ba4e]

Een prachtige appje inderdaad… maar deze ondersteund helaas nog niet de iphone… Nog even wachten dus voordat Sailing Clicker hiervoor kan worden gebruikt.

Plaxo. googlecalanedar en icalx heb ik ook geprobeerd. Deze gaan helaas niet werken om de agenda’s op mijn werk niet te publiceren zijn op een webserver… raar maar dit kan niet omdat deze werk-agenda’s al serverbased (intern) zijn.

nog even verder zoeken dus. Zo ben ik ook al SwapCal tegen gekomen (staat onder utilities bij de installer op je iphone) maar dit progje werkt alleen op een iphone met 1.1.2 en laat ik nu net 1.1.3 hebben. Even wachten op een update dus.

Zodra ik wat gevonden heb dat werkt, laat ik het hier weten. Andere tips blijven natuurlijk van harte welkom!

Robbes

Bij busy sync gaat het via Gmail Calendar. Dus geen webserver nodig.

[quote:b317aed25e] het programma spanning sync is hetgeen wat geld kost, de eerder genoemde 25 dollar. (even voor de volledigheid) [/quote:b317aed25e]

Yes… dit is rete handig dat spanningsync!

Ik heb het ff rustig gecheckt, werkt als een tierelier.

dank dus!

Robbes

voor de volledigheid van dit draadje! De volgende oplossing werkt briljant!

[quote:f1bb95e84e]Google calendar aanschaffen, deze syncen met ICAL via spanning sync en deze google calendar gebruiken op je werk.
Iphone weer syncen met je mac. Deze opstelling heb ik. Handig is dat a je calendar overal ter wereld beschikbaar is, thuis en op je werk werk je je data gewoon bij op de computer. Iphone voer je alleen data in als je niet bij de computer bent. Deze synced weer met je mac, en dus ook met google. en alles is up te date. [/quote:f1bb95e84e]

Dan dus voor deze input!

Robbes