iCal > Palm... 2 uur verschil!

dit gebeurt enkel bij het binnenhalen van een vergaderverzoek vanaf een PC. de datum en tijd staan zoals het hoort in iCal. Echter... bij syncen naar m'n Palm Zire 21 komen de tijden 2 uur later te staan!!!!!

Inmiddels dus al enkele malen dubbele afspraken gemaakt door dit probleem.

Maar, natuurlijk, na de volgende keer syncen (zonder dat ik wist dat de tijden in m’n palm anders waren) worden de tijden in iCal aangepast en worden die ook allemaal 2 uur later gezet. Op zich logisch want de nieuwste versie wordt doorgevoerd en de gesyncte versie in de Palm is natuurlijk recenter dan de versie in iCal…

Meer mensen met dit probleem? Dacht eerst dat het met zomer/wintertijd te maken had, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Meer mensen met dat probleem is eigenlijk niet zo belangrijk, een oplossing is eigenlijk meer wat ik zoek! :?

Voor de goede orde, gegevens die ik zelf ingevoerd heb in iCal of in de Palm zijn en blijven goed staan.

[quote:4a7ba5224b]Ik synchroniseer mijn Siemens S55 agenda via Bluetooth/iSync met mijn iCal gegevens. Het probleem is nu dat, na de invoering van de zomertijd, mijn afspraken op de S55 een uur eerder worden gezet!? Dit betreft de afspraken die op de computer zijn aangemaakt. Dit terwijl ik handmatig (want automatisch gaat het in het in de Siemens wereld nog niet....) de zomertijd heb ingesteld. Het leuke (.........) is nog wel dat van echte synchronisatie geen sprake is, aangezien de afspraken in iCal de originele tijd houden. Volgt iedereen het nog? Een 'reset' van het device levert niets op, evenmin als wat 'gepiel' met tijdzone ondersteuning etc. Wie oh wie heeft de oplossing? Of slechts een logische consistente theorie over welk apparaat verantwoordelijk is........Want dat zou het begin van de/een oplossing kunnen zijn. [/quote:4a7ba5224b]

Uit het forum Internet & Netwerken onder de kop ‘Synchronisatie probleem iSync (inhoudelijk)’. Geen oplossing voor je probleem, maar je bent in ieder geval niet de enige die hier mee worstelt.

Mijn probleem is opgelost. Ik heb op mijn S55 een vinkje gezet bij DST (Daylight Saving Time, had ik eerder over het hoofd gezien) en nu worden de afspraken weer netjes op dezelfde tijd gezet. Blijkbaar corrigeert iCal dus voor een handmatige verandering van de tijd op een apparaat waarmee gesyncht wordt.

Lost idd mijn probleem niet op. Maar misschien voor anderen wel.

Bij mij is het uiteindelijk nog gekker: een vergaderverzoek komt dus bijv. op 10 uur binnen in iCal wat juist is. Syncen met m’n Palm levert 12 uur op. Kijk ik echter op de info die bij het vergaderverzoek in iCal staat, dan geeft de informatie aan dat de vergadering om 8 uur begint!!! Met m’n Palm dus een verschil van zelfs 4 uur…

Snappen jullie het nog???

Mijn oplossing op dit moment:
Ik importeer in iCal met het “belletje” aan (om me te laten weten dat er een vergadering is), sync met m’n Palm en ga vervolgens alle nieuwe data (alleen van vergaderverzoeken via de PC) handmatig 2 uur vervroegen in de Palm en het “belletje” uitzetten zodat ik weet dat ik die handmatig gesynchroniseerd heb. Syncen en alles staat gelijk.
Het zou zo niet moeten zijn, maar ja, je moet iets om je speeltjes te gebruiken nietwaar? Nog net sneller dan alles overschrijven in mijn geschreven agenda…

:oops: