Mijn pa heeft een iPhone 3GS en een MBP 17". Hij synchroniseert zijn iPhone normaal gewoon via iTunes, maar sinds de update naar 4.0 (en ook nu met 4.1) werkt de agenda niet goed bij op de Mac.
In de iPhone staat alles netjes en na of tijdens de sync komen er geen foutmeldingen, maar toch komen de gegevens niet zichtbaar in ical.
Ik heb in het verleden een keer de ical calendarcache verwijderd en toen kwamen de gegevens ineens tijdelijk in beeld, maar de sync heeft nooit gewerkt en nu zijn de gegevens opnieuw niet meer zichtbaar.
Onlangs heb ik alle info van ical verwijderd uit de library map waardoor ical in feite gereset is, het programma start keurig op en alle mapjes zijn weer aangemaakt. Geen sync.
De iTunes prefsfile heb ik ook al een keer verwijderd, ook tegelijk met die van ical; geen resultaat.
Ook de iPhone resetten heeft geen zin.
Iemand nog een idee wat te proberen?
Ik wil eigenlijk ook graag de file met sync settings voor de iPhone met iTunes een keertje verwijderen om te kijken of dat werkt. Weet iemand waar die staat?
Ik gebruik [url=http://www.pocketinformant.com/index.php#]Pocket Informant[/url]. Dat laat ik syncen met Google Calender. Werkt veel beter dan iCal syncen via iTunes. Zodra ik bereik hebt wordt er gesynced. Dus iTunes opstarten hoeft niet meer.
Ik gebruik sinds kort Mozilla Sunbird (kan maar niet wennen aan de sobere iCal interface) en sync deze met Google Calendars. Deze sync't op zijn beurt weer met Calengoo (iPhone) vanaf waar ik ook weer terug sync'en kan, en dat alles zonder iTunes. Werkt echt 100%!
iCal heb ik ook al een aantal malen betrapt op niet sync'en, geen idee waarom trouwens. Ik ben daarom ook van iCal afgestapt, ook omdat ik overal en altijd onze agenda in wil kunnen zien en evt. updaten en MobileMe te duur vind voor wat ik nodig heb.
Met een gratis Google account kan je pa zelfs draadloos zijn iCal met zijn iPhone syncen. Een verandering op de iPhone die jij bvb op het station maakt, staat meteen ook goed in je iCal thuis.
Bedankt voor alle reacties en ook erg waar allemaal. Alleen niet direct waar ik naar op zoek ben. Heb zelf het vermoeden dat het in iCal namelijk ook niet goed gaat.
Wil de switch naar Google calendar met Exchange support nog wel instellen, maar nu ff geen tijd voor.
Nog andere ideeën?
Ik wilde nog schijfpermissies herstellen. Zou dat kunnen helpen?