iCal uitnodiging accepteren.

al sik een uitnodiging krijg, voor een agendaafspraak in iCal, van iemand anders, dan kan ik deze niet bevestigd krijgen. in het venster wat ik krijg kan ik namelijk niet 'bevestig per email' aanvinken. wie weet hoe ik een uitnodiging kan bevestigen.

beammeup

Ik wilde net dezelfde vraag stellen en ik zie dat er geen antwoord is gegeven op deze vraag. Weet niemand hier iets over te vertellen?

Ik dacht dat je enkel de attachement moest aanklikken om deze te bevestigen

[quote:2b7380d3c3="MacAttack"]Ik dacht dat je enkel de attachement moest aanklikken om deze te bevestigen[/quote:2b7380d3c3]

Nee dat werkt niet.

Bovendien staat er duidelijk dat er een link onderaan in het emailberichtje zou moeten staan, maar dat staat er helemaal niet.

't zou toch niet weer een functie zijn die alleen in de USA werkt?

Wat staat er dan wel in de mail ?

Bij mij werkt het namelijk wel gewoon.

Ik heb nog even onderzoek gedaan en het is volgens mij zo:

Als iemand osx heeft gaat alles goed: in mail zie je de bijlage met een link eronder staan en als je op de link klikt krijg je een venster waar je de uitnodiging mee kunt bevestigen. Als degene die de uitnodiging verstuurd heeft weer een bevestigingsmail terug ontvangt, en vervolgens op de link onder de bevestigingsmail klikt, wordt in Ical aangegeven dat de uitnodiging geaccepteerd is.

Maar als ik naar een computer mail die draait op system 9 met als email-programma Outlook, krijg je geen link te zien, alleen een bijlage met de extensie .ics. Aangezien deze computer niet weet wat-ie daarmee moet gebeurt er dus verder niets. Ook als je op de bijlage klikt gebeurt er niets.

Als ik het verstuur naar een windows computer gebeurt hetzelfde: er zijn (natuurlijk) 2 bijlagen te zien en als daar op geklikt wordt krijg je een melding dat het programma om het te openen onbekend is.

Met andere woorden: je kunt via Ical alleen mensen uitnodigen als ze macosx en mail gebruiken, dus in de praktijk geheel onbruikbaar aangezien de meeste mensen met windows werken en ook nog een heleboel mensen met de mac op system 9 met outlook.

Wat dat betreft dus geen doordacht produkt van Apple, samen met de gebrekkige uitleg in ‘help’ moet ik deze functie in Ical helaas een onvoldoende geven. Als een functie zo slecht werkt kun je 't beter niet in een programma inbouwen.

tuurlijk iCal werkt enkel met iCal en idd werkt het niet met outlook.

Had je misschien beter in de eerste post ook gezet dat het niet werkte in outlook :wink:

Ik wil iedereen kunnen uitnodigen via dit systeem, dus ook al mijn vrienden die niet over macosx en mail beschikken, en dat het toch zodanig werkt dat die mensen een reply kunnen geven die vervolgens kan worden verwerkt in mijn ICal-kalender. Dat werkt dus niet en daarom vind ik het een slecht doordachte functie.

Wat ik ook slecht vind is dat er in het mailtje dat mijn (niet-macosx)-vrienden krijgen staat dat ze op ‘de onderstaande link’ moeten klikken terwijl er helemaal geen link te zien is, en dat ik deze tekst, die automatisch door ICal gegenereerd wordt, ook niet zelf kan aanpassen.

En wat er ook aan verbeterd zou moeten worden is dat ik handmatig in ICal kan veranderen of iemand de uitnodiging heeft geaccepteerd of niet.

Al met al is het een functie die volgens mij niemand gebruikt omdat 't niet goed doordacht is en daarom had het m.i. beter weggelaten kunnen worden. Het idee is mooi, maar de uitvoering slecht. Jammer, gemiste kans. Ik ben teleurgesteld, temeer omdat ik dit van Apple niet gewend ben.

Maar inderdaad: ik had in het begin duidelijker moeten zijn over outlook en zo: ik had zelf nog niet zo door waarom het niet werkte zoals ik dacht dat het zou moeten. Vandaar mijn vorige post.

ik gebruik die functie eigenlijk regelmatig :D