Ik heb nog even onderzoek gedaan en het is volgens mij zo:
Als iemand osx heeft gaat alles goed: in mail zie je de bijlage met een link eronder staan en als je op de link klikt krijg je een venster waar je de uitnodiging mee kunt bevestigen. Als degene die de uitnodiging verstuurd heeft weer een bevestigingsmail terug ontvangt, en vervolgens op de link onder de bevestigingsmail klikt, wordt in Ical aangegeven dat de uitnodiging geaccepteerd is.
Maar als ik naar een computer mail die draait op system 9 met als email-programma Outlook, krijg je geen link te zien, alleen een bijlage met de extensie .ics. Aangezien deze computer niet weet wat-ie daarmee moet gebeurt er dus verder niets. Ook als je op de bijlage klikt gebeurt er niets.
Als ik het verstuur naar een windows computer gebeurt hetzelfde: er zijn (natuurlijk) 2 bijlagen te zien en als daar op geklikt wordt krijg je een melding dat het programma om het te openen onbekend is.
Met andere woorden: je kunt via Ical alleen mensen uitnodigen als ze macosx en mail gebruiken, dus in de praktijk geheel onbruikbaar aangezien de meeste mensen met windows werken en ook nog een heleboel mensen met de mac op system 9 met outlook.
Wat dat betreft dus geen doordacht produkt van Apple, samen met de gebrekkige uitleg in ‘help’ moet ik deze functie in Ical helaas een onvoldoende geven. Als een functie zo slecht werkt kun je 't beter niet in een programma inbouwen.