ical vs palm

Ik heb een handspring visor. Toen ik afgelopen januari een ipod kocht was ik erg enthausiast dat ik ical kon gebruiken om m'n agenda uit te wisselen. Sinds deze gisteren ben ik weer terug gestapt naar palm desktop 4.1 omdat ik merkte dat ik niet vaak in m'n agenda (ipod) keek. Het grootste nadeel van de ipod-agenda is dat je niet een afspraak kan toevoegen. Dit zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Het voordeel van een palm(-achtig apparaat) is dat de software al een hele poos ontwikkeld is en dat ik m'n mail kan uitwisselen, zodat ik het in de tram kan lezen en kan replyen. Eenmaal thuis sync ik hem en m'n meel wordt verstuurd.

Is er iemand in dit forum dat ook een palm of een ipod heeft? Of allebei, heb je dan hetzelfde dillema gehad?

Hey!

Ik heb sinds vorige zomer een iBook en heb op dat ogenblik er een iPod bijgekocht.
Toen iCal uitkwam synchte ik m’n iPod wel met m’n iBook, maar gebruikte 'm niet echt als agenda, idd… omdat het niet mogelijk is er iets op in te voeren.
Toen de Zire uitkwam heb ik die gekocht en gebruikte ik het bijgeleverde programma (omdat ik eigenlijk domweg niet wist dat hij ook syncte met iCal). Daarna ben ik definitief overgeschakeld op iCal in combinatie met m’n Zire en iPod. Ik gebruik enkel m’n iPod voor muziek, maar synch hem toch, juist voor de adressen, etc. Dusja… ik vind het een beetje een onnuttige functie op de iPod.
Over de combinatie Zire en iCal ben ik zeer tevreden, zelden of nooit een probleem, dus das prachtig!

Zo, k hoop dat je iets bent met m’n verhaal, maar idd… de iPod is toch nog steeds het best in muziek afspelen :wink:

bye!

inderdaad! Ik gebruik m'n ipod eigenlijk alleen voor muziek en misschien wat adressen. Maar voor de rest vind ik dat de ipod nogal wat te kort schiet als PDA.

Heb jij met palm desktop gewerkt? Zelf heb ik ical ook gebruikt en ik vind dat ical nogal langzaam reageerd. Misschien ligt het er aan dat ical nog in beta verkeerd, en hopelijk heeft apple met os x.3 een systeem ontwikkeld zodat je hotsync niet meer nodig hebt. Maar toch. :?

Een iPod is ook helemaal niet gemaakt met de bedoeling dat het een PDA is he. Het is en blijft een mp3-speler, maar vergeleken met de andere mp3-spelers heeft de iPod leuke extra's.

[quote:575712ee39="mika_janssens"]Een iPod is ook helemaal niet gemaakt met de bedoeling dat het een PDA is he. Het is en blijft een mp3-speler, maar vergeleken met de andere mp3-spelers heeft de iPod leuke extra's.[/quote:575712ee39]

precies, het is en blijft een mp3speler en dus een dom apparaat. Maar je wilt toch naar de mogelijkheden kijken, toch? Dus ik dacht, ik probeer het een tijdje. Op m’n mac vond ik het hele agenda-gebeuren wel okay gaan. Maar als ik bij vrienden of op school was, dan werkte het gewoon niet. Daarom ben ik toch maar terug gegaan naar m’n oude vertrouwde visor :slight_smile:

Ik heb ook even met palm desktop gewerkt (toen ik nog niet doorhad dat het ook zou werken met iCal). Ik was superblij toen ik die palm desktop kon weggooien, al was het maar om de oudbollige look. Ik heb geen last van traagheid van iCal (dat toch al voorbij zijn betaversie is dacht ik). Ook het synchen van de adresboek gaat prima, dus... no problem at all.

Tsja als de snelheid het enige zou zijn, dan vond ik het niet heel erg. Palm desktop heeft ook een dockling en dat mis ik bij ical. Verder zou het fijn zijn als isync niet hoefde te leunen op de sync van palm.

Palm desktop is geweldig, ziet er gewoon goed uit in aqua, en werkt PERFECT! Hier kan iCal nog heel erg veel van leren.

ik ben iCal nog steeds aan het proberen (overigens zonder .mac account)
maar ben steeds teleurgesteld door de traagheid, en het lastige gebruik.

Ik heb een mactrial account gebruikt, maar ik zie niet echt voordelen bij het gebruik van zo'n account. Tenzij je natuurlijk twee macs hebt, eentje thuis en eentje op je werk. Maarja, ik studeer nog.

Ik ben toch wel heel gelukkig met iCal en m´n Palm. Thuis syncen, via .Mac naar m´n werk syncen vice versa, m´n "werkagenda" via internet naar m´n sercretaresse:loopt als een trein , en zeker niet traag. Heb wel dat af en toe het hotsyncen niet functioneert, hoe dat komt snap ik niet, want een dag later gaat alles weer normaal. Roland