iCal wil naamloze agenda's syncen en loopt dan vast

Vanavond startte ik iCal op en wilde de externe agenda van google laten bijwerken. Dat ging niet goed. de agenda werd niet herkend (bleek een instellingsfout in google-agenda te zijn die ik inmiddels opgelost heb) Wat gebeurt er? Ical probeert te synchroniseren. hierdoor schiet de cpu schiet naar 100% maar er gebeurt verder niks. In de activiteitenmonitor zie ik dat suncserver overtoeren staat te maken (CPU-belasting van 90%!!)

Alleen met een forced quit kon ik iCal afsluiten. maar zelfs dan bleef de cpu op 100%. Pas toen ik de syncserver in activeitenweergave geforceerd gestopt heb gaat de CPU-belasting terug naar normaal. Als ik iCal weer open begint het weer opnieuw!
ik heb de prefs van iCal en syncserver ook al weggegooid. Ook heb ik de googel agenda verwijderd en heb het systeem een keer opnieuw opgestart. het probleem blijft. de enige vooruitgang die ik geboekt heb is dat als ik Ical geforceerd afsluit dat de syncserver zijn activiteit ook staakt.

Inmiddels heb ik vast kunnen stellen dat als ik iCal open dat er dan een aantal (wisselend 2 tot 6) naamloze agenda’s toegveoged worden aan iCal die Ical vervolgens probeert te synchroniseren. na een halve minuut loopt iCal vast. Telkens als ik iCal open worden er weer nieuwe naamloze agenda’s aangemaakt en loopt iCal weer vast.

wie weet wat er aan de hand is?
en indien ik iCal opnieuw zou moeten installeren: staat dat op de installatie DVD van 10.4?

Iemand?