iChat AIM account aanmaken

Oké, mss klinkt het belachelijk, maar momenteel chat ik met MSN messenger. Ik weet dak het programma [b:052630c688]i[/b:052630c688]chat heb. en ik wil met ichat beginne chatten.Als ik het start moet ik nog alles instellen. Ik kan kiezen tussen AIM en .MAC account, zijn beiden gratis? bij .MAC staat er 60 days trial, wat waarschijnlijk betekend dat je er later voor betalen moet, en waar je ene AIM aanmaakt weet ik niet? Kunnen jullie apple gebruikers mij even helpen? En als ik me bij AIM aanmeld, zie ik dan anderen die bij MSN messenger zijn aangemeld? als ik klik op 'maak ichat account aan, wordt ik doorgeschakeld naar [url]http://www.mac.com/1/ichat.html[/url]

gewoon een gratis iChat account aanmaken via die link.

Helaas zie je de MSN Messenger contacten niet in iChat, deze zijn niet compatible

Als ik de pagina van .mac probeer te vertalen (mijn engels is niet zo goed) is de ichat free en krijg ik er 60 days trials .mac rest bij. Klopt dit?

KLOPT :wink:

tja, veel ben ik er dan niet mee, hé, als ik geen AIM leden mensen ken, :cry: en ik wil dit programma gebruiken, ...

Slotje dan maar zekerst?

Jello, heb jij iets met slotjes ofzo? Soms kan het voor anderen erg handig zijn om op een bepaald onderwerp op een later moment nog eens door te discussieren. Simpelweg omdat iemand ergens nog niet helemaal uitkomt, of weetikveel wat voor andere reden dan ook. Die bezoekers hoeven dan niet direct een nieuw topic te openen.

Srr, maar ik zeg graag slotje zekerst? (ps: de sleutel ligt onder de deurmat van macosx.nl . dus, ja kan het altijd weer openen, héhé

Ben je mal vrienden genoeg. éénmaal een AIM dan log je met ichat in met appletjeG en typ je [u:3cfb3bd53b]macgroep[/u:3cfb3bd53b] in. Moet jij eens kijken hoeveel kennis(en) je erbij krijgt.

Welke groep is dat dan? Haal ik dan een on-line groep mensen binnen ofzo, of zijn het die van deze forum?

Heej, mensen met iChat genoeg, ook van osx.nl! Je kunt ook gewoon een AIM username aanmaken via www.aim.com... en als je toch je MSNbuddies wil zien als je online zit, kun je ook gebruik maken van Proteus, maar daar zijn al een heleboel andere draadjes over :)

Tsja, chatten... Da's met een Apple nog niet helemaal perfect. Zeker in Europa, waar de overgrote meerderheid met MSN chat loop je tegen problemen aan.

Dus (effe samenvatten):

• iChat is een goed programma, maar…
  • met iChat kun je niet MSNen
  • met iChat kun je wel met een .Mac- of AIM-account chatten
  • AIM is gratis, .mac op den duur niet (maar biedt naast het chatten wel waar voor je geld)
  • Proteus (en Fire) zijn goeie programma’s om met meerdere accounts te chatten.
  • in iChat kun je groepschatten: bijv. :apple:-g en dan macgroep of macosx.
    Met die programma’s kun je MSN, .mac, AIM en andere accounts aan. Proteus biedt nog niet alle mogelijkheden die de MSN-ers (op windows) of iChatters hebben (met name de groepschat werkt niet) maar Proteus komt wel heel dicht in de buurt. En de maker van Proteus gaat voor Apple werken, dus ik hoop dat iChat binnenkort ook meer mogelijkheden krijgt.

Enneh, ik zie geen enkele reden voor een slotje, tot nu toe.

[quote:701b79d05e="Elstar"]- met iChat kun je wel met een .Mac- of AIM-account chatten [/quote:701b79d05e] En ook met icq gebruikers! :)

[quote:936d8faae0="Elstar"] - AIM is gratis, .mac op den duur niet (maar biedt naast het chatten wel waar voor je geld).[/quote:936d8faae0] Eum, als ik op iChat account aanmaak, moet ik er dan later voor betalen?

Een ichat account?

Er is .mac en er is AIM (en icq :innocent: ).

Ik denk dat je bedoelt dat je via iChat een nieuw account laat aanmaken, dat is dan automatisch een .mac-account.

De eerste is onderdeel van een .mac-account (waarmee je ook een e-mail adres krijgt, opslagruimte op internet, een homepage, anti-virus-programmatuur, enz.). De tweede is in principe gratis, maar je wordt af en toe lastig gevallen met e-mail of je je abbonement niet wilt uitbreiden.

Ik heb ze allebei. Ik vond de naam van mijn .mac-account niet goed en ik heb er een AIM-account bijgenomen.

Dus als ik via iChat een account laat aanmaken (.mac) is dat free. correct.

en een aim accountje is ook free :) En met die twee kun je gebruik maken van iChat.

en waar maak ik dan een AIm account aan? ook bij .macof welke site? ik zal nu [url]http://www.AIM.COM[/url] af.

Ben ik goe bezig?

Ik vind op [url]http://www.aim.com[/url] nergens waars staat hoe ik een account moet aanmaken :cry: dan toch maar een .mac account ?

Dat is ook een beetje moeilijk te vinden, let op, hier komt ie:

1. www.aim.com
  2. linksonder het menu ‘Get Help’ opzoeken
  3. klik op ‘Starting Out’
  4. klik op ‘screennames’
  5. klik bij de eerte faq op click here → “To create an AIM Screen Name, Click here.”
  6. Nu kun je een desired screenname intikken en een password… veel screennames zijn al in gebruik, dus het valt niet mee, maar na een naam of tien kom je er meestal wel! :slight_smile:

AIM is eigenlijk precies hetzelfde als MSN, alleen is AIM van een ander bedrijf (MSN is van Microsoft). Het zijn 'protocollen' oftwel netwerktechnologieën.

.Mac is een extra service van apple. Zo kun je met een .Mac account een eigen site maken op de servers van Apple, backuppen en meer.

Om te kunnen chatten op die eerder genoemde ‘protocollen’ heb je een programmaatje nodig. De meest bekende is de Messenger van MSN (Microsoft dus). Alleen, die werk dus alleen maar op de dienst van Microsoft.

Apple heeft iChat en die kan weer babbelen met AIM, .Mac en ook ICQ. Tot op de dag van vandaag kan iChat niet babbelen met MSN (Microsoft wil de deur niet opendoen zonder ‘geringe’ vergoeding van Apple lijkt mij) en dat is de grootste frustratie van iChat op dit moment.
iChat is op zeer grote afstand de beste ‘client’ en bied een mooie video en audio compatibiliteit.

Er zijn ook programmaatjes die meerdere protocollen tegelijk aankunnen. Ik noem proteus, Fire, Macmessenger, etc. Alleen kunnen deze allemaal geen audio en video weergeven en leggen ze het qua gebruiksvriendelijkheid envormgeving af bij iChat.
Maar ook hier staan de ontwikkelingen zeer zeker niet stil